همشهری آنلاین: محمد جواد ظریف با اشاره به گسترش افراطی‌گری و تروریسم در منطقه خاورمیانه و بویژه در عراق و سوریه، این امر را خطری برای منطقه و کل جهان ارزیابی و اضافه کرد: پدیده تروریسم و افراطی‌گری حد و مرز نمی شناسد و می‌تواند حتی امنیت قاره اروپا و کل جهان را تهدید کند.

کارمن لی لیانا بورلاکا، معاون وزیر امور خارجه رومانی که به تهران سفر کرده است با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در مورد روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی بحث و گفتگو کرد.

به گزارش مهر، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی دو کشور تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و رومانی ظرفیتهای زیادی برای گسترش روابط دارند و مناسبات طرفین در حوزه های مختلف از جمله روابط اقتصادی و تجاری می تواند مانند گذشته توسعه یابد.

محمد جواد ظریف با اشاره به گسترش افراطی گری و تروریسم در منطقه خاورمیانه و بویژه در عراق و سوریه ، این امر را خطری برای منطقه و کل جهان ارزیابی و اضافه کرد : پدیده تروریسم و افراطی گری حد و مرز نمی شناسد و می تواند حتی امنیت قاره اروپا و کل جهان را تهدید کند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ابتکار پیشنهادی دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی سال گذشته مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص «جهان بدون خشونت و افراطی گری »تصریح کرد: این ایده می تواند محور همکاریها وفعالیتهای بین المللی برای مبارزه علیه خشونت و افراطی گری باشد.

کارمن لی لیانا بورلاکا ، معاون وزیر امور خارجه رومانی نیز در این دیدار ضرورت گسترش مناسبات بین دو کشور را مورد تاکید قرار داد و خواستار افزایش مبادله هیاتهابین ایران و رومانی در سطوح مختلف شد.

معاون وزیر امور خارجه رومانی با اشاره به تحولات منطقه خاورمیانه ازجمله عراق، سوریه و فلسطین بر اهمیت رایزنی با جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه تاکید کرد.

کد خبر 269310

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha