سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: امروز (سه‌شنبه) مصادف با سی و دومین سالگرد کشتار صبرا و شتیلا است؛ کشتاری که به مدت سه روز از ۱۶ تا ۱۸ سپتامبر صورت گرفت که در جریان آن تعداد بسیاری از مردان، زنان، کودکان و افراد سالخورده بی‌دفاع کشته شدند.

سی و دومین سالگرد کشتار صبرا و شتیلا

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه "فلسطین الیوم"، تعداد شهدا در سه روز کشتار در آن هنگام حدود 3500 تا 5000 تن برآورد شد که این افراد از میان 20 هزار سکنه صبرا و شتیلا قربانی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی شده بودند.

این کشتار پس از محاصره این دو اردوگاه از سوی رژیم اشغالگر اسرائیل به رهبری آریل شارون، وزیر جنگ وقت این رژیم صورت گرفت و این کشتار در سکوت رسانه‌ای انجام شد. در این کشتار از سلاح سرد و انواع دیگر سلاح‌ها جهت از بین بردن ساکنان این اردوگاه‌ها استفاده شد، حال آن که ماموریت ارتش رژیم صهیونیستی این بود که این اردوگاه‌ها را محاصره کرده و شب هنگام از بمب‌های نوری استفاده کند.

ارتش رژیم صهیونیستی دو اردوگاه صبرا و شتیلا را محاصره کرد و صدها نیروی مسلح را به بهانه پیدا کردن 1500 مبارز فلسطینی اعزام کرد. این اقدام در حالی صورت گرفت که این مبارزان فلسطینی در بیرون از این دو اردوگاه در جبهه‌های نبرد بودند و در اردوگاه‌ها تنها کودکان، زنان و افراد سالخورده حضور داشتند، اما سربازان رژیم صهیونیستی دست به کشتار کودکان و زنان زدند و در حالی که بیشتر اجساد در خیابان‌های اطراف دو اردوگاه بر روی زمین مانده بود، بلدوزرهای رژیم صهیونیستی وارد این مناطق شده تا این دو اردوگاه و منازل مسکونی را تخریب کنند.

این کشتار در واقع اقدامی تلافی‌جویانه از سوی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌هایی بود که طی سه ماه محاصره در مقابله با نیروهای این رژیم از خود مقاومت نشان داده بودند. این کشتار در حالی صورت گرفته بود که پس از خروج نیروهای مقاومت فلسطین از بیروت، ضمانت‌های بین‌المللی مبنی بر محافظت از ساکنان بی‌دفاع این اردوگاه‌ها ارائه شده بود، اما کشورهایی که ضمانت داده بودند، به تعهدات خود وفا نکرده و این افراد بی‌گناه را رها کردند تا کشته شوند.

البته هدف اصلی این کشتار دسته‌جمعی ایجاد رعب و وحشت میان فلسطینی‌ها بود تا آن‌ها مجبور به مهاجرت به خارج لبنان شوند و همچنین فتنه‌های داخلی در آنجا برانگیخته شود و به این ترتیب بتوانند ضربه مهلکی که این رژیم در سال 1982 علیه فلسطینی‌ها در لبنان وارد کرد، تکمیل کنند.

البته کشتار صبرا و شتیلا اولین کشتاری نیست که این رژیم جنایتکار در حق مردم فلسطین مرتکب شده است و یقینا آخرین کشتار هم نخواهد بود. پیش از این کشتار نیز کشتارهای "قبیة"، " دیر یاسین" و "طنطوره" و پس از آن کشتار اردوگاه جنین و کشتارهای صورت گرفته در غزه، برگه‌های دیگری را در کارنامه سیاه رژیم صهیونیستی ثبت کردند.

کد خبر 272141

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha