یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: واکنش وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به تصمیم اخیر دولت سوئد مبنی بر به رسمیت شناختن دولت فلسطین، از تیرگی مناسبات رژیم اشغالگر قدس با این کشور اروپایی خبر می‌دهد.

 تنش در روابط رژیم صهیونیستی و سوئد بالا گرفت

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آویگدور لیبرمن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که از تصمیم نخست وزیر جدید سوئد مبنی بر به رسمیت شناختن دولت فلسطین، متاسف است.

وی این تصمیم را عجولانه توصیف کرد و گفت: نخست وزیر سوئد باید بداند که هیچ گونه اقدام و اظهارنظری از سوی طرف های دیگر جایگزین مذاکرات مستقیم میان اسراییل و فلسطین نخواهد شد.

در این بیانیه همچنین بدون ذکر تاریخ دقیق، اعلام شده که کارل ماگنوس نسر سفیر سوئد در فلسطین اشغالی به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی فراخوانده خواهد شد.

استفان لوفن نخست وزیر سوئد جمعه گذشته در پارلمان کشورش راه حل بحران میان رژیم صهیونیستی و فلسطین را مذاکره عنوان کرد و گفت: دولت استکهلم، کشور فلسطین را به رسمیت می شناسد.

سوئد در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2012، به پیشنهاد ارتقای تشکیلات خود گردان فلسطین به سطح دولت فلسطین رای مثبت داد.

بر اساس آمار تشکیلات خودگردان فلسطین، علاوه بر سوئد، 134 دولت از جمله هفت کشور اروپایی بلغارستان، قبرس، جمهوری چک، مجارستان، مالت، لهستان و رومانی، از تشکیل دولت فلسطین حمایت کرده اند.

اظهارات لوفن مورد استقبال مقام های فلسطینی قرار گرفت، اما آمریکا به عنوان حامی اصلی رژیم صهیونیستی، از این تصمیم به عنوان 'اقدامی زودهنگام و تصمیمی عجولانه' یاد کرد.

کد خبر 273973

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha