صدها نفر از فعالان حقوق بشر آمریکا و کانادا در زنجیره اقدام‌های خود برای اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه قصد دارند مانع از پهلوگرفتن کشتی‌های اسرائیلی در سواحل ۲کشور شوند.

تحریم برای اسرائیل

به گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره، اين اقدام فعالان مدني در اوكلند، سياتل و ونكوور براي كمك به جنبش جهاني تحريم رژيم صهيونيستي صورت مي‌گيرد. معترضان به حملات رژيم صهيونيستي در سواحل غربي آمريكا در كمپيني موسوم به «جلوي كشتي‌ها را بگيريد» قصد دارند مانع از تخليه كالاهاي رژيم صهيونيستي و بارگيري كشتي‌هاي تجاري اين رژيم شوند.

اين روند در اوكلند و كاليفرنيا از روز گذشته شروع شد و قرار است در شهرهاي سياتل و ونكوور در روزهاي آينده پيگيري شود. اين اقدام بخشي از جنبش جهاني تحريم رژيم صهيونيستي موسوم به BDS به‌حساب مي‌آيد. فعالان اين جنبش اعتقاد دارند كه اين اقدام در سواحل غربي مي‌تواند مانع از ورود كشتي‌هاي رژيم صهيونيستي هم در آمريكا و هم در كانادا شود. شركت كشتيراني زيم متعلق به رژيم صهيونيستي از اين اقدام ضرر فراواني خواهد كرد.

سازمان‌دهندگان اين اقدام مي‌گويند اين شركت سابقه طولاني در حمايت از اشغالگري رژيم صهيونيستي دارد. فعالان مدني اميدوارند كه كارشان با حمايت اتحاديه كارگران بنادر روبه‌رو شود. اين اتحاديه پيش از اين هم سابقه حمايت از فعاليت‌هاي مدني را داشته است. در سال ۱۹۸۴ كارگران اين اتحاديه از تخليه بار كشتي‌هاي متعلق به رژيم آپارتايد آفريقاي جنوبي خودداري كردند.

کد خبر 268985

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha