همشهری آنلاین: جمعی از برندگان جایزه صلح نوبل، دانشمندان و پزشکان با شروع موج جدیدی از حملات نظامی رژیم صهیونیستی در فلسطین در نامه‌ای با محکوم کردن جنایات غزه، خواستار تحریم فوری نظامی رژیم صهیونیستی شدند.

دانشمندان و هنرمندان جهان خواستار تحریم نظامی صهیونیست ها شدند

به گزارش ایرنا از گاردین، 52 نفر از دانشمندان و محققان، هنرمندان صاحب نام و افراد سرشناس در عرصه بین الملل که درمیان آنها شش تن از برندگان صلح نوبل حضور دارند، در نامه ای به سازمان ملل خواستار تحریم فوری نظامی علیه رژیم صهیونیستی شدند.

در این نامه از کشورها خواسته شده است تا به رژیم صهیونیستی تسلیحات فروخته نشود.

این نامه به امضاء «دزموند توتو»، «آدولفو پرز اسکویول»، «جودی ویلیامز»، «میرد مگوایر»، «ریگوبرتا منچو» و «بتی ویلیامز» شش تن از برندگان جایزه صلح نوبل رسیده است.

آنها در این نامه از سازمان ملل و دولت های سراسر جهان خواستند تا برای اجرای تحریم های جامع و الزام آور نظامی بر رژیم صهیونیستی مانند تحریم هایی که بر آفریقای جنوبی در دوران آپارتاید تحمیل شد، فورا اقدام کند.

آنها در این نامه نوشتند: دولت هایی که با ملت فلسطین در غزه ابراز همبستگی می کنند باید همبستگی خود را با کاهش تمامی روابط نظامی با اسراییل آغاز کنند.

در این نامه آمده است: امروز مردم فلسطین به همبستگی موثر نیاز دارند نه به خیریه.

نامه سرگشاده پزشکان و دانشمندان در محکومیت حملات غزه

24پزشک و دانشمند نیز در نامه ای سرگشاده حملات رژیم صهیونیستی در غزه و جنایات این رژیم را بر مردم بی گناه غزه محکوم کردند.

این نامه که در مجله Lancet منتشر شده است به امضای پروفسور «پائولا ماندوکا» استاد ژنتیک دانشگاه «جنوا» در ایتالیا «سر آین چالمرز»، «جیمز لیند لایبری»، از دانشگاه «آکسفورد» در انگلیس، پروفسور «درک سامرفیلد» از موسسه روانپزشکی «کینگ کالج» در لندن و «مدز گیلبرت» استاد و رییس بالینی «درمانگاه طب اورژانس» در بیمارستان دانشگاهی «نورت نوروی» در نروژ رسیده است.

در این نامه آمده است «ما از همکاران خود، متخصصان پیر و جوان می خواهیم که تجاوز اسراییل را محکوم کنند.

آنها نوشتند: «در حقیقت این یک حمله بی رحمانه است و زمان، گسترش و شدت نا محدودی دارد.»

از سوی دیگر پروفسور سامرفیلد در جریان یک مکالمه تلفنی با خبرنگار لنست با ابراز این که غرب وضعیت خاصی به اسراییل داده است، گفت: سازش غرب در این جرم و جنایت دخیل است.

احساسات قوی این 24 دانشمند زمانی منعکس می شود که نوشته اند: «ما از حمله نظامی بر غیر نظامیان غزه تحت عنوان مجازات تروریست ها وحشت می کنیم. این سومین حمله نظامی بزرگ در غزه از سال 2008 است.»

آمار شهدای حمله رژیم صهیونیستی به غزه به هزار و 903 نفر و مجروحان به حدود 10 هزار نفر افزایش یافته است.

ارتش نیروهای اشغالگر اعلام کرد: امروز 40 هدف را در مناطق مختلف نوار غزه بمباران کردند. در حمله هوایی صهیونیست ها به شمال منطقه القراره در خان یونس سه فلسطینی شهید و هفت تن دیگر مجروح شدند.

همچنین جنگنده های اسراییلی حملات متعددی به مناطق مختلف شمال شهر رفح را انجام دادند.

درحمله هوائی رژیم صهیونیستی به ساختمانی مسکونی در جبالیا در شمال نوار غزه نیز هشت فلسطینی زخمی شدند.

هواپیماهای رژیم صهیونیستی، بامداد امروز، سه مسجد را در نصیرات و غزه هدف قرار دادند و ویران کردند.

همچنین جنگنده های رژیم صهیونیستی ساختمان اداره آموزش و ساختمان خدمات پزشکی نظامی را در مجتمع انصار غرب غزه هدف قرار دادند.

کد خبر 268228

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha