همشهری آنلاین: نماینده یونیسف در فلسطین اعلام کرد که در پی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه دست کم ۴۲۹ کودک فلسطینی کشته شده و ۴۰۰ هزار کودک دیگر نیز از مشکلات روانی رنج می‌برند.

غزه کودک

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، "جان کونگی"، نماینده صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در فلسطین اعلام کرد که درگیری‌ها در غزه طولانی‌ترین و خونبارترین درگیری‌ در میان درگیری‌های اخیر بوده است، طوری که دست کم 429 کودک فلسطینی در پی حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه کشته شده‌اند و همچنین بیش از یک چهارم ساکنان غزه طی این درگیری‌ها منازل خود را ترک کرده‌اند.

وی گفت: تعداد زیاد آوارگان در پناهگاه‌های سازمان ملل رساندن کمک‌های فوری به این را با مشکلات مواجه می‌سازد. همچنین به دلیل عدم رعایت نظافت آمار بیماری های پوستی و اسهال هر روز بیشتر می‌شود. همچنین 5 / 1 میلیون تن آب آشامیدنی سالم ندارند و قطعی برق بر خدمات رسانی به آوارگان تاثیر گذاشته است.

کونگی خاطرنشان کرد: حدود 400 هزار کودک فلسطینی از بیماری‌های روانی از جمله دیدن کابوس‌ها در خواب رنج می‌برند و به حمایت روانی اجتماعی نیاز دارند.

کودکان نیمی از ساکنان غزه را که تعداد آن‌ها به 8 / 1 میلیون تن می‌رسد، تشکیل می‌دهند.

وی اظهار داشت: تلاش‌ها برای حل مشکلات جسمی و روانی کودکان فلسطینی و بازسازی زیر ساخت‌های ویران شده در غزه ماموریت بسیار مهمی است.

کد خبر 268086

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha