دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

برای رژیم صهیونیستی اعلام آتش‌بس و پس از آن حملات مرگبار به نوار غزه تبدیل به شیوه‌ای شده‌ تا با تلاش برای کاهش فشار انتقادهای جهانی، دست به حملات خونین‌تری در نوار غزه بزند.

یک حادثه تصادف معمولی در بیت‌المقدس دیروز صهیونیست‌ها را وحشت‌زده کرد. برخورد یک تراکتور با یک دستگا

روز گذشته بار ديگر با استفاده از اين تاكتيك اين رژيم در عرض نيم ساعت 30نفر از فلسطيني‌هاي ساكن غزه را به شهادت رساند. درحالي‌كه رژيم صهيونيستي در طول هفته‌هاي گذشته نشان داده كه به هيچ توافقي پايبند نيست اعلام آتش بس 7ساعته براي رسيدن كمك‌هاي امدادي به نوار غزه هم با حملات رژيم صهيونيستي دقايقي بيشتر دوام نياورد.

اكنون وضعيت به‌صورتي شده كه آمار تلفات ساكنان غزه در زمان آتش‌بس حتي بيشتر از شرايط معمول است. روز گذشته درحالي‌كه رژيم صهيونيستي آتش‌بسي 7ساعته را اعلام كرده بود دقايقي بعد از موعد اعلام شده براي توقف حملات در ساعت 10صبح به وقت محلي حداقل 2 خانه در غزه هدف قرار گرفتند.

نخستين هدف، خانه‌اي 4طبقه در ناحيه غربي غزه و نزديك خانه اسماعيل هنيه، از رهبران ارشد حماس در غزه بود. جنگنده‌هاي F-16رژيم صهيونيستي منزل خانواده بكري را در اردوگاه آوارگان الشاطي هدف قرار دادند. يك خانه ديگر هم در مركز شهر غزه در اردوگاه پناهندگان نصيرات هدف حمله ارتش رژيم صهيونيستي قرار گرفت. رژيم صهيونيستي به‌خاطر حمله اخير به مدرسه‌اي متعلق به سازمان ملل تحت فشار شديد قرار گرفته و حتي آمريكا به‌عنوان متحد اين رژيم حمله به مدارس را شرم‌آور خوانده است.

حماس با شدت گرفتن حملات رژيم صهيونيستي در زمان‌هاي اعلام آتش بس به ساكنان غزه هشدار داده بود كه در اين رابطه هشيار باشند و به اين اعلام‌ها اعتماد نكنند. سامي ابوزهري، سخنگوي حماس در گفت‌وگو با تلويزيون الاقصي با اعلام اين مسئله تأكيد كرد كه رژيم صهيونيستي با اعلام اين آتش بس در تلاش براي منحرف كردن افكار عمومي جهان از قتل عام در غزه است.

او گفت: ما به اين ادعاها اعتماد نمي‌كنيم و از مردم خود مي‌خواهيم به‌شدت هوشيار و مراقب باشند. رژيم صهيونيستي يكشنبه شب هم اعلام كرده بود كه ساكنان 2 روستا در شرق خان يونس مي‌توانند به خانه‌هايشان بازگردند. ساكنان اين روستاها اما با بي‌اعتمادي به وعده‌هاي رژيم صهيونيستي درباره توقف حملات از بازگشت به محل زندگي خود امتناع كردند.

ابوزهري از مردم غزه خواسته به حرف‌هاي ارتش رژيم صهيونيستي گوش نكنند چون اسرائيل دوباره حمله خواهد كرد. به گزارش خبرنگاران حاضر در غزه رژيم صهيونيستي تنها با اعلام آتش‌بس‌هاي غيرواقعي تلاش مي‌كند تا كمي فشار انتقادهاي جهاني را كاهش دهد. تاكنون نزديك به 1900نفر در حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه به شهادت رسيده‌اند.

انتقاد شديد آمريكا از رژيم صهيونيستي

حمله به سومين مدرسه سازمان ملل طي روزهاي گذشته باعث شد كه حتي دولت آمريكا هم مجبور به انتقاد از رژيم صهيونيستي شود. به‌دنبال حمله موشكي به اين مدرسه، وزارت امور خارجه آمريكا اين اقدام رژيم صهيونيستي راشرم‌آور خواند. نماينده آمريكا در سازمان ملل هم خواستار تحقيقات كامل و فوري در مورد اين نوع حملات شده است. جن ساكي، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در اين بيانيه‌ از اسرائيل خواسته تا با رعايت استانداردها، از كشتار غيرنظاميان اجتناب كند.

سامانتا پاور نماينده آمريكا در سازمان ملل هم حمله موشكي به مدرسه سازمان ملل در رفح را «هولناك» خوانده است. پيش‌تر دبير كل سازمان ملل متحد هم اين حمله را محكوم كرده و آن را اقدامي مجرمانه و از نظر اخلاقي شنيع خوانده بود. بان كي‌مون همچنين اين حمله را نقض آشكار قوانين بين‌المللي توصيف كرد.

اين در حالي است كه آويگدور ليبرمن، وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي با اعلام اينكه عمليات اين رژيم در نوار غزه همچنان ادامه دارد درخواست براي واگذاري اداره نوار غزه به سازمان ملل را مطرح كرد. وي با اعلام اينكه برخلاف تصور برخي حملات به نوار غزه همچنان ادامه خواهد داشت پيشنهادش را براي واگذاري اداره نوار غزه به سازمان ملل مطرح ساخت و گفت: اسرائيل و تشكيلات خودگردان فلسطين بايد درخصوص واگذاري كنترل نوار غزه به سازمان ملل بينديشند. ليبرمن پيش از اين هم اعلام كرده بود كه رژيم صهيونيستي در حمله به نوار غزه بايد اين منطقه را به اشغال خود درآورد.

فرانسه: كشتار در غزه توجيه‌پذير نيست

مقام‌هاي پاريس كه به‌خاطر سكوت در قبال حملات اسرائيل طي روزهاي گذشته مورد انتقاد شديد مردم اين كشور قرار گرفته‌اند اكنون مواضع جديدي را اتخاذ كرده‌اند. وزير امور خارجه فرانسه اعلام كرد كه حق تل‌آويو در برقراري امنيت براي خود كشتار غيرنظاميان در غزه را توجيه نمي‌كند. لوران فابيوس با اشاره به كشتار گسترده غيرنظاميان در نوار غزه گفت: بايد راه‌حل سياسي را بر اسرائيل و فلسطين تحميل كرد. دومينيك دوويلپن، نخست‌وزير پيشين فرانسه به تازگي اعلام كرده بود ارتش اسرائيل مشغول كشتار آگاهانه كودكان در نوار غزه است و در چنين شرايطي درخواست فرانسه براي خويشتن‌داري بي‌معناست.

نگراني جديد بان‌كي مون

درحالي‌كه هر روز صدها فلسطيني در نوار غزه شهيد و مجروح مي‌شوند بان كي مون، دبير كل سازمان ملل متحد اعلام كرده كه درگيري‌هاي نوار غزه نبايد بهانه‌اي براي تشديد خصومت عليه يهوديان در اروپا باشد. او در بيانيه‌اي نسبت به تشديد يهود‌ستيزي به‌ويژه در اروپا در حاشيه تظاهرات اعتراض‌آميز عليه حمله رژيم صهيونيستي به نوار غزه اظهار تأسف كرد. وي گفت: درگيري‌ها در خاورميانه نبايد بهانه‌اي براي تبعيض باشد كه مي‌تواند بر صلح اجتماعي در نقاط مختلف جهان تأثير بگذارد. كميسيوني در كنست (پارلمان رژيم صهيونيستي) اخيرا نگراني خود را در قبال تشديد اقدامات ضد‌يهودي در اروپا اعلام كرده بود.

دومين روز مذاكرات فلسطيني‌ها در قاهره

موسي ابومرزوق، معاون رئيس دفتر سياسي جنبش حماس از برگزاري نشست مهم و اصلي مذاكره با مقام‌هاي مصري درباره آتش بس در روز گذشته با حضور وزير اطلاعات مصر خبر داد. ابومرزوق اعلام كرده كه مقام‌هاي حماس كه براي اين مذاكرات به قاهره سفر كرده‌اند خواسته‌ها و پيش‌شرط‌هاي حماس براي آتش‌بس را به مقام‌هاي مصر اعلام كرده‌اند. عقب‌نشيني فوري رژيم صهيونيستي از نوار غزه، پايان محاصره، گشوده‌شدن گذرگاه‌ها براي ورود كالاها و رفت‌وآمد با امنيت افراد به نوار غزه، امكان فعاليت و ماهيگيري در آب‌هاي منطقه‌اي تا فاصله 12مايلي ازجمله شروط حماس براي آتش بس اعلام شده است.

کد خبر 267775

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha