همشهری آنلاین: سازمان همکاری اسلامی سه شنبه آینده (۲۱ مرداد) به منظور بحث درباره حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه، در عربستان جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد.

سازمان همکاری اسلامی درباره غزه جلسه اضطراری تشکیل می دهد

به گزارش ايرنا به نقل از روزنامه انگلیسی زبان عرب نیوز عربستان، کمیته اجرایی این سازمان در زمینه طرح مساله وحشی گری رژیم صهیونیستی در جوامع بین المللی در شهر جده تشکیل جلسه خواهد داد.

بر اساس گزارش این روزنامه، بیشتر وزرای خارجه کشورهای عضو برای حضور در این نشست اعلام آمادگی کرده اند.

اعضای کمیته اجرایی سازمان مذکور عبارتند از مصر، سنگال، ترکیه، عربستان سعودی، کویت و گینه.

عرب نیوز افزود: ایاد مدنی دبیرکل این نهاد اسلامی هم اکنون از طریق تماس با سازمان های بین المللی در حال پیگیری قطعنامه هایی است که کشورهای عضو ماه میلادی گذشته به منظور متوقف ساختن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه تصویب کردند.

سازمان همکاری اسلامی پس از آغاز عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه، از شورای امنیت سازمان ملل خواست نشست فوق العاده برگزار کند. هرچند نشست مذکور به جز دعوت از طرفین به برقراری آتش بس، نتیجه دیگری به همراه نداشت.

این نهاد همچنین از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست تا در نشستی اضطراری تجاوزهای رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و هیاتی مستقل را برای انجام تحقیق و تفحص درباره موارد نقض حقوق بشر در مناطق اشغالی تشکیل دهد.

افزون بر این، سازمان همکاری اسلامی با بیش از 57 عضو، در تلاش است تا زمینه را برای محاکمه سران صهیونیست به جرم ارتکاب جنایات جنگی در دیوان بین المللی کیفری فراهم کند.

دبیر کل اتحادیه عرب خواستار آتش بس فوری درغزه شد

نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب، خواستار آتش بس فوری و از سرگیری مذاکرات میان فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی برای اجرایی کردن طرح پیشنهادی مصر شد.

به گزارش پایگاه خبری ˈالمصری الیومˈ وی با تاکید بر ضرورت برقراری آتش بس در نوار غزه گفت: طرح پیشنهادی مصر باید اجرایی شود.

وی افزود: مردم فلسطین باید به همه حقوق مشروع خود برسند و محاصره ستمگرانه نوار غزه نیز باید پایان یابد تا در نهایت اندکی از درد و رنج های مردم فلسطین کاسته شود.

دبیر کل اتحادیه عرب از عدم تمدید آتش بس ابراز نگرانی شدید کرده و بار دیگر از سازمان ملل خواست از مردم فلسطین در مقابل حملات اسراییل در کوتاه ترین زمان ممکن حمایت بین المللی به عمل آورد.

در جریان تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه دست کم یک هزار و 900 فلسطینی شهید و حدود 10 هزار نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.

گفتنی است از چند روز پیش تاکنون فلسطینی ها و صهیونیست ها مذاکراتی غیر مستقیم برای پایان دادن به تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه را در مصر انجام داده اند و در این میان نیروهای مقاومت خواستار برداشته شدن محاصره نوار غزه و آزادی اسرای فلسطینی شده اند، اما صهیونیست ها تاکنون این شرایط را نپذیرفته‌اند.

کد خبر 268231

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha