همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست‌های شیطانی آمریکا به همراه گروه‌های جاهل که به نام اسلام تیغ بر اسلام و مسلمانی می‌کشند مانند دو لبه قیچی، حیات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مسلمانان را پاره پاره می‌کنند، گفت:

جالب‌ترین بخش این تراژدی موضع‌گیری‌ها و رفتارهای دولت آمریکا است که در میان تلخ‌ترین حوادث روزگار، طنزترین است.

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه 19 مرداد) در نطق پیش از دستور خود گفت: در شرایط امروز سیاست‌های ضدمردمی و ضداسلامی غرب به ویژه آمریکا به همراه رفتارهای گروه‌های نادان و تندرو جهان اسلام را دچار هرج و مرج کرده است، امروز از لیبی تا یمن شاهد فضای آشفته و پر از شقاوت و خونریزی هستیم و آنچه بی‌ارزش شده است جان مسلمانان، امنیت، آسایش و آرامش آنان است.

به گزارش خبرگزاري خانه ملت،‌رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سیاست‌های شیطانی آمریکا به همراه گروه‌های جاهل که به نام اسلام تیغ بر اسلام و مسلمانی می‌کشند مانند دو لبه قیچی، حیات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مسلمانان را پاره پاره می‌کنند. از طرف دیگر رژیم صهیونیستی فرصت را غنیمت شمرده و وحشیانه‌ترین رفتار را علیه ملت عزیز فلسطین روا می‌دارد، اما جالب‌ترین بخش این تراژدی موضع‌گیری‌ها و رفتارهای دولت آمریکا است که در میان تلخ‌ترین حوادث روزگار، طنزترین است.

وی ادامه داد: بیش از 40 ماه است که مردم سوریه اعم از سنی، علوی، مسیحی و شیعی هر روز تحت فشار و کشتار تروریست‌ها از جمله داعش شرایط سختی را تحمل می‌کنند. در این مدت دولت آمریکا یکسره از تروریست‌ها حمایت کرده است و نه آوارگی مسیحیان و تخریب مراکز دینی آنان و سایرین برایش اهمیت داشته و نه شقاوت و خونریزی تروریست‌ها عواطف آقای اوباما را جریحه‌دار کرده است.

  • اوباما باید پاسخی برای سیاست‌های متناقض دولت آمریکا داشته باشد

لاریجانی افزود: آقای اوباما باید پاسخی برای رفتارها و سیاست‌های متناقض دولت آمریکا داشته باشد. حال اگر شما طرفدار مسلمانان هستید، چرا وقتی تروریست‌ها به سامرا، موصل، الانبار و تکریت حمله کرده و هزاران نفر را آواره و مراکز دینی شیعی را تخریب کردند، واکنشی نشان ندادید. اگر حامی کردها هستید، چرا آوارگی هزاران نفر از آنان را که پس از اشغال موصل انجام شد، تحمل کردید؟

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان خطاب به دولتمردان آمریکایی تصریح کرد: اگر پشتیبان مسیحیان هستید، چرا در واکنش به بلایی که تروریست‌ها بر سر زنان و مردان مسیحی در موصل و سایر مناطق و شهرها درآوردند، هواپیما نفرستادید؟ و در آخر اگر طرفدار حقوق بشر هستید، چرا در مقابل جنایت‌های 70 ساله رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین، 40 ماه فجایعی که تروریست‌ها بر مردم سوریه وارد کردند، چند ماه کشتار و آوارگی مردم شمال و جنوب عراق چشمانتان را بسته و ساکتید و غالباً هم از آنها حمایت می‌کنید؟

وی ادامه داد: واقعیت این است که دولت آمریکا طرفدار شیعه، سنی، مسیحی، ایزدی، کرد یا عرب و یا به طور کلی حقوق بشر و انسان نیست، بلکه پرونده این دولت سیاه‌تر از این حرف‌ها است. آن روز که صدام‌حسین بمب‌های شیمیایی را بر سر مردم حلبچه و سردشت ریخت و هزاران نفر را قتل‌عام و مجروح کرد، دولت آمریکا نه تنها مانع نشد و این فجایع را محکوم نکرد، بلکه از این اقدام حمایت هم کرد، حال این سوال پیش می‌آید که آیا مردم حلبچه و سردشت کرد و سنی نبودند؟

لاریجانی گفت: هنگامی که در سال 1369 صدام‌حسین با حمایت آمریکا دست به کشتار شیعیان زد و گورهای دسته‌جمعی فراوانی را از اجساد زنان، مردان و کودکان شیعه عراق پر کرد، دولت آمریکا نگاهی همراه با رضایت بر چهره داشت و پس از اشغال عراق آمریکا هزاران جوان شیعه و سنی را به بهانه‌های واهی در زندان‌های ابوغریب و بوکا و تحت شکنجه‌های غیرانسانی و شدید به زنجیر کشید. چشم‌ها را بر فجایعی که بر مسیحیان سوریه به دست تروریست‌ها انجام شد، بست، چون منافع آمریکا در حمایت از تروریست‌ها بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این در حالی بود که دولت و ملت ایران در حلبچه و سردشت در جنوب و مرکز عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و افغانستان به کمک مظلومان اعم از سنی، شیعه، مسیحی، دروس، کرد و عرب شتافت. حال آمریکا با اعزام چند هواپیما به بهانه کمک‌رسانی و یا زدن تروریست‌ها می‌خواهد دست‌های خون‌آلود خود را در فجایع ضدبشری خود در فلسطین، سوریه، عراق، لبنان و ایران پاک کند و این خوابی است که تعبیر نخواهد شد. زیرا اکنون زمان بیداری ملت‌ها است و نقاب از چهره غرب به ویژه آمریکا فرو افتاده است.

حمایت ایران از مذاهب و ملت عراق در تمام ادوار مشهود است

وی تصریح کرد: دولت و ملت ایران همواره در کنار مظلومان بوده‌اند و در عراق نیز همانگونه که رهبر معظم انقلاب و مراجع عظیم‌الشأن نجف فرموده‌اند، حامی حقوق همه ملت عراق بوده و هست و روابط صمیمانه ما با اکرات، اهل تسنن، شیعیان و مسیحیان اعم از آشوری، کلدانی و یا مردم ایزدی‌مسلک مشخص و پیداست.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: آیا جز ایران از ابتدا تاکنون از دولت اقلیم در اربیل حمایت کرده است؟ روزی که آن همه مخالف داشتند تنها ایران کنار آنها ایستاد. آیا جز ایران و مرجعیت نجف از تدوین قانون اساسی توسط منتخبان برگزیده مردم عراق کس دیگری حمایت کرد؟ آیا دولت آمریکا با تمام توان مخالف برگزاری انتخابات و برقراری دموکراسی در عراق نبود؟ این ایستادگی ما بود که سیاست‌های آمریکا را با شکست مواجه کرد و امروز در آن دموکراسی حاکم شده است.

وی ادامه داد: همیشه به دوستان خود در عراق چه در بغداد و چه در اربیل توصیه‌های برادرانه مبنی بر حفظ وحدت، رعایت حقوق همه آحاد ملت داشته‌ایم، گرچه سیاست ایران عدم دخالت در امور همسایگان است، اما از آنجا که روابط بسیار عمیقی میان ملت ایران و عراق وجود دارد، از سر صمیمیت و برادری و خیرخواهی دیدگاه‌های خود را در میان گذاشتیم.

لاریجانی افزود: به آقای اوباما توصیه می‌کنم که برای پرت کردن حواس ملت‌های منطقه و جهان از جنایت‌های انجام شده در فلسطین، راه دیگری را پیدا کند؛ شاید هالیوود بتواند کمک بیشتری به شما کند تا چند هواپیمای نظامی ارتش آمریکا در بمباران‌های اربیل.

کد خبر 268302

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha