همشهری آنلاین: معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزیر خارجه کشورمان بامداد چهارشنبه به منظور شرکت در اجلاس فوق‌العاده وزیران خارجه سازمان همکاری‌ اسلامی که در جده برگزار خواهد شد، راهی عربستان می‌شود.

عرقچی

به گزارش ایسنا، عباس عراقچی که فردا بعداز ظهر 30 ديماه وارد جده خواهد شد در روز پنج‌شنبه در اجلاس فوق‌العاده وزیران خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی که به درخواست عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان برگزار شده است شرکت خواهد کرد.

پس از تعرض عده‌ای خودسر به کنسولگری و سفارت عربستان در مشهد و تهران با وجود این که این اقدام خودسرانه با محکومیت همه مسوولان کشور روبه‌رو شد ولی عربستان سعودی در راستای سیاست تنش‌آفرینی خود در منطقه درخواست برگزاری اجلاس فوق‌العاده وزیران خارجه سازمان همکاری‌ اسلامی را مطرح کرد که قرار است این اجلاس در روز پنج‌شنبه در جده برگزار شود.

با وجود این که این اجلاس قرار است در سطح وزیران خارجه برگزار شود تعداد کمی از وزیران کشورهای اسلامی در آن شرکت خواهند کرد و بیش‌تر معاونان وزیران عازم این اجلاس هستند و از ایران نیز عباس عراقچی به عنوان نماینده ایران در این اجلاس شرکت خواهد کرد.

عباس عراقچی در جریان سفر به جده علاوه بر شرکت در این اجلاس با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و تعدادی دیگر از مقامات شرکت کننده در این اجلاس دیدار و رایزنی خواهد کرد.

کد خبر 322200

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha