همشهری آنلاین: حمیدرضا دهقانی، سفیر و ‌نماینده ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی گفت: به دلیل هم‌زمانی مذاکرات ایران و ۱+۵ در وین و ضرورت حضور وزیرامور خارجه در این گفت‌وگوها و از سویی با توجه به اهمیتی که ایران برای سازمان همکاری اسلامی و همچنین کشورهای اسلامی قائل است، بالاترین مقام وزارت خارجه پس از ایشان در این اجلاس شرکت می‌کند.

ایران و عربستان

حمیدرضا دهقانی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: چهل و یکمین اجلاس شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی 28 و 29 خردادماه در جده برگزار می‌شود و با توجه به اهمیتی که این اجلاس برای ایران دارد و موضوعاتی که قرار است در آن مطرح شود تلاش این است که ایران در سطح بالاترین مقام وزارت خارجه پس از وزیر در این نشست شرکت ‌کند.

وی افزود: در این اجلاس دوره ای دو روزه تمامی مسائل مربوط به جهان اسلام و موضوعات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مالی این کشورها مطرح می‌شود.

دهقانی با بیان اینکه اجلاس دوره‌ای هر سال یک‌بار برگزار می‌شود و سال گذشته در گینه کوناکری برگزار شد گفت: قرار است نشست سال آینده شورای وزیران در کویت برگزار شود.

سفیر و ‌نماینده ایران در سازمان همکاری های اسلامی ادامه داد: اجلاس شورای وزیران سومین ارگان بعد از نشست وزیران خارجه است که برخلاف نشست وزیران خارجه هر سه سال یکبار تشکیل جلسه می‌دهد این اجلاس سالانه برگزار می‌شود.

وی گفت: نشست‌های کمیسیون و کارشناسان ارشد برگزار شده و پیش‌نویس‌های قطعنامه و مصوبات مورد بررسی قرار گرفته است. قرار است در این نشست مسائل فلسطین،‌ قدس، جهان اسلام، اسلام هراسی و موضوع اقلیت‌های مسلمان در کشورهای مسلمان از جمله مسلمانان میانمار و مسلمانان در آفریقای مرکزی مورد بحث قرار گیرد.

دهقانی گفت: یک سری مصوبات مربوط به مسائل داخلی و ساز و کارهای داخلی به طور معمول مورد بررسی قرار می‌گیرد و تصویب می‌شود.

کد خبر 261754

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha