همشهری آنلاین: وزرای خارجه اتحادیه عرب روز یکشنبه صد و چهل و دومین نشست وزارتی خود را در مقر اتحادیه عرب برگزار کردند.

نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب در این نشست اذعان کرد که این اتحادیه از حل و فصل چالش‌ها و مقابله با تهدیدها ناتوان است.

وی همچنین خواهان صدور مصوبه‌ای مشخص و تعیین کننده برای مقابله گسترده کشورهای عربی با چالش‌های مختلف و تروریسم شد.

در همین حال، "جبران باسیل"، وزیر خارجه لبنان در جریان این نشست این پیشنهاد را مطرح کرد که کشورهای عربی جنگ خود علیه داعش را اعلام کنند.

در همین راستا، "صلاح الدین مزوار"، وزیر خارجه مراکش اعلام کرد که هرچه سریعتر باید فعالیت‌های کشورهای عربی و اتحادیه عرب گسترده‌تر شود.

وی عنوان داشت: ما بر این باور هستیم که باید وحدت فلسطینی‌ها براساس اصول مستحکمی تقویت و تحکیم شود که این مساله می‌تواند به مشارکت همگان در طرحی جهت لغو محاصره غزه، تشکیل کشور فلسطین با پایتختی قدس و تشکیل دولت توافق ملی بیانجامد.

مزوار اظهار کرد: باید از پایداری برادران فلسطینییمان حمایت کنیم و کمک‌هایی را به آن‌ها براساس اولویت‌های مساله فلسطین ارائه دهیم و باید با برادران فلسطینی خود همبستگی کنیم.

وی تاکید کرد که باید فعالیت‌های مشترک کشورهای عربی گسترده‌تر شود، چرا که جهان عرب در اوضاع خطرناک و فاجعه‌باری به سر می‌برد و تروریسم از توانایی‌های بسیاری در زمینه تسلیحاتی و سازمانی برخوردار شده است.

وی خواهان آغاز مرحله جدیدی در روابط عربی شد که همسو با چالش‌های بی‌سابقه باشد.

از سوی دیگر، خبرگزاری الشرق الاوسط گزارش داد که مصوبه‌ای از سوی وزرای خارجه کشورهای عربی در پایان این نشستشان صادر خواهد شد که در زمینه مبارزه با داعش است.

یک دیپلمات مسئول در اتحادیه عرب در این خصوص عنوان داشت که این مصوبه شامل هماهنگی با آمریکا برای مقابله با داعش است.

وی خاطرنشان کرد که گفت‌وگوی جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا با نبیل العربی در شب گذشته بر روی این مساله متمرکز بوده است.

کد خبر 271196

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha