همشهری‌آنلاین: اداره امور مهاجران در سازمان آزادیبخش فلسطین ،ساف اعلام کرد تاکنون بیش از ۴۰۰ پروفسور آمریکایی با امضای بیانیه‌ای آغاز تحریم رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.

palestine

اداره امور مهاجران در سازمان آزادیبخش فلسطین با همکاری ائتلاف تحریم رژيم صهيونيستي در آمریکا مجدانه روند تحریم بخش آکادمیک و دانشگاهی اين رژيم را پیگیری می‌کند.

در  بیانیه استادان آمريكايي اقدامات رژيم صهيونيستي در نقض حقوق بشر محکوم شده و از این رژیم خواسته شده است هرچه سریع‌تر از اراضی اشغالی فلسطین خارج شود ، به اشغالگری پایان دهد ، بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین مادری‌شان را که از آن تبعید شده‌اند تضمین کند وحقوق کامل شهروندان عرب ساکن اسراییل را به رسمیت بشناسد.

امضاکنندگان این بیانیه که به مثابه شکست آکادمیک جدیدی برای اسراییل قلمداد می‌شود اعلام کردند از جنبش رو به رشد تحریم نهادهای آکادمیک اسراییل در اعتراض به نقض حقوق بشر هدفمند اسراییلی‌ها علیه ملت فلسطین حمایت می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: «‌ ما امضاکنندگان این بیانیه مخالفت شدید خود را با ادامه ظلم و ستم مقامات اسراییلی در حق مردم فلسطین و پایمال کردن حقوق آنان اعلام می‌کنیم. ما اقدام اسراییل در اشغال نظامی غزه ، کرانه باختری رود اردن و قدس را محکوم می‌کنیم و تحریم نهادهای آکادمیک این رژیم را خواستاریم.»

بر اساس این بیانیه ، حمله اخیر اسراییل به نوار غزه نشان داد جامعه جهانی و دستگاه‌های اطلاع‌رسانی هیچ اهمیتی برای محاکمه و مجازات مقامات اسراییلی به علت نقض قانون بین‌المللی قائل نیستند.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاری « معا » از نیویورک ، امضاکنندگان این بیانیه اعلام کردند اسراییل بیش از هفت سال است که به طور غیر قانونی غزه را محاصره و محدودیت زیادی را برای ورود و خروج افراد و کالا به و از این منطقه اعمال کرده است.

کد خبر 273907

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha