همشهری آنلاین: یک منبع حماس دوشنبه اعلام کرد پیشرفت مهمی در مذاکرات غیرمستقیم رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها در زمینه برقراری آتش بس پایدار در غزه حاصل شده است.

احتمال برقراری آتش بس پایدار در غزه؛ افزایش تعداد شهدا به ۲۱۲۳ نفر

به گزارش واحد مرکزی خبر، این منبع که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با شین هوا اعلام کرد این پیشرفت جدید ممکن است به اعلام توافقنامه آتش بس در چند ساعت آینده منجر شود.

این منبع گفت: توافقنامه جدید مبتنی بر اصول و شرایط توافقنامه آتش بس سال 2012 خواهد بود که مصر میانجی آن بود. به گفته این منبع، طرف فلسطینی این توافقنامه را پذیرفته است، اما منتظر پاسخ اسرائیل است. البته توافق اولیه توسط طرف اسرائیلی نیز صورت گرفته است.

المیادین از برخی مفاد مورد توافق گروههای فلسطینی و رژیم صهیونیستی برای اجرای آتش بس در غزه خبر داد

مفاد توافقات اولیه میان فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی شامل آتش بس متقابل و بازگشائی معابر و آغاز بازسازی و آزادی صیادی دریائی در فاصله شش مایل دریائی در مرحله نخست و افزایش این محدوده به 12 مایل دریائی است.بقیه مفاد مورد مذاکره یک ماه پس از آغاز آتش بس مورد گفتگو قرار خواهد گرفت.

یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه فلسطینی

ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه عسکرالقدیم در شرق نابلس یورش برد. شمار شهدای غزه به 2123 نفر و مجروحان به ۱۰۸۷۰ نفر رسید.

جنگنده های رژیم صهیونیستی مسجد علی بن ابیطالب در منطقه الزیتون و منطقه تونلها را در نوار مرزی میان غزه و مصر ویران کردند.مسجد عمربن عبد العزیز در بیت حانون هم در حمله هوایی بامداد امروز جنگندههای صهیونیستی ویران شد و دست‌کم 7 فلسطینی زخمی شدند.

همچنین قایقهای توپدار ارتش رژیم صهیونیستی ساحل السودانیه در غرب غزه را گلوله باران کردند. رژیم صهیونیستی همچنین یک منزل را در جبالیا در شمال نوار غزه هدف قرار داد. در بمباران برکس در شرق غزه شماری از شهروندان فلسطینی که بیشترشان کودک بودند زخمی شدند.

مادری به همراه 4 فرزندش قربانی حمله موشکی ارتش اسرائیل به جبالیا در شمال غزه شدند

خبرنگار الجزیره، درباره حملات ارتش اسرائیل گفت: هواپیمای بدون سرنشین اسرائیل موشکی را به اینجا شلیک کرد که باعث شهادت یک مادر فلسطینی و چهار فرزندش شد. این مادر فلسطینی و چهار کودکش در جبالیا تشییع و دفن شدند.

تهدید رژیم صهیونیستی به ترور رهبران حماس

یائیر لبید وزیر دارایی رژیم صهیونیستی یکشنبه شب در مصاحبه با شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: طرح های مسئولان امنیتی اسرائیل برای ترور رهبران سیاسی و نظامی جنبش حماس در داخل و خارج نوار غزه با جدیت پیگیری خواهد شد.

وی از پاسخ دادن به تلاش نافرجام هفته گذشته این رژیم برای ترور محمد ضیف فرمانده گردانهای قسام شاخه نظامی جنبش حماس طفره رفت.در حمله نافرجام هفته گذشته جنگنده های اسرائیلی به خانه ای در غزه همسر و فرزند محمد ضیف به شهادت رسیدند اما به خود او آسیبی نرسید.

چندین شهرک صهیونیست نشین هدف موشک های مقاومت

گردان قسام شهرک عسقلان را با چهار موشک قسام هدف قرار داد. گردان های ناصر صلاح الدین نیز مناطق زیکیم، اشکول، پایگاه ملکه، نیریم و العین الثالثه را با موشک و خمپاره هدف قرار داد.

گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس با راکت های خود گذرگاه اریز و کفر عزه را در مرز غزه هدف قرار دادند. گردان های عزالدین قسام کاروانی از خودروهای نظامی جیپ ارتش اسرائیل را نیز در منطقه بیت حانون واقع درشمال غزه هدف قرار دادند.

زخمی شدن 12 صهیونیست در حملات موشکی مبارزان فلسطینی

رسانه های رژیم صهیونیستی یکشنبه اعلام کردند دست‌کم 12 اسرائیلی از جمله 5 نظامی درحملات موشکی و خمپاره ای فلسطینی ها زخمی شدند.

یدیعوت آحارونوت گزارش داد حال سه تن از آنان بسیار وخیم است. منطقه ساحلی شهر عسقلان در جنوب اسرائیل هم دیروز هدف حملات موشکی فعالان فلسطینی قرار گرفت و دست کم دو اسرائیلی بر اثر این حملات زخمی شدند. بنابر اعلان منابع خبری اسرائیل، یکی از موشکها به ساختمانی در شهرک اشکول اصابت و خسارات زیادی به آن وارد کرد.

سکوی گازی رژیم صهیونیستی در معرض موشکهای مقاومت

مهمترین سکوی گازی رژیم صهیونیستی که در حال سرقت منابع گازی فلسطین از سواحل غزه است در معرض تهدیدات موشکی مقاومت قرار دارد.

تجهیزات به کار رفته برای حفاری و تولید در این سکوی گازی از نوع ذخیره سازی و فروش است و قادر است در آن واحد به پنج سکوی تولید گاز نیز سرویس دهی کند. 26 کیلومتر خط لوله و هزاران شیر و حسگرهای کنترلی و دهها مخزن موجود در این سکو موجب شده است این سکوی گازی از اهمیت زیادی برخوردار باشد. این سکوی گازی بزرگترین سکوی گازی اسرائیل به شمار می آید.

وضع بیمارستان های غزه بحرانی است

پرس تی وی وضع بیمارستان های غزه را به علت کمبود شدید اقلام دارویی و تجهیزات درمانی ، بحرانی توصیف کرد.

مراکز درمانی و بیمارستانی غزه بویژه بیمارستان شفاء با کمبود شدید اقلام دارویی و تجهیزات درمانی مواجه هستند. بیمارستان شفا در حال حاضر با موتوربرق کار می کند که به سوخت نیاز دارند. کمبود سوخت مشکلی جدی برای غزه و مراکز درمانی این منطقه است.

تظاهرات مردم هند برای تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی

دیروزمردم هند در شهر دهلی نو پایتخت این کشور تظاهرات کردند. این تظاهرات در اعتراض به حملات اسرائیل به غزه بود. شرکت کنندگان در این تظاهرات با مردم غزه اعلام همبستگی کردند. آنها از مردم سراسر جهان خواستند اسرائیل و همه محصولات آن را تحریم کنند.

صدها فرانسوی نیز در محکومیت جنایتهای ارتش رژیم صهیونیستی در غزه، تظاهرات اعتراض آمیزی نزدیک برج ایفل در پاریس برگزار کردند.

جوانان فلسطینی با نظامیان اشغالگر در مناطق مختلف شهر اشغالی بیت المقدس درگیر شدند

منابع فلسطینی و شاهدان اعلام کردند تظاهرات جوانان فلسطینی در حمایت از ساکنان غزه و محکومیت حملات وحشیانه ارتش اسرائیل به این منطقه و کشتار غیر نظامیان فلسطینی دیشب در محله های واد الجوز ، الطور و راس العامودر شهر بیت المقدس برگزار شد.

تظاهرات جوانان فلسطینی به درگیری آنان با نظامیان اشغالگر منجر شد و جوانان با آتش زدن لاستیک ها به طرف ماموران امنیتی اسرائیل سنگ و بطری های آتش زا پرتاب کردند. نظامیان صهیونیست برای متفرق کردن جوانان فلسطینی به طرف آنان گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی شلیک کردند.

کد خبر 269969

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha