همشهری آنلاین: منابع قضایی سوئد اعلام کردند که دادستان کل این کشور تحقیقات اولیه‌ای را درخصوص نقض قوانین بین‌المللی و ارتکاب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت توسط رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر علیه نوار غزه آغاز کرده است.

تحقیقات دادستان کل سوئد در مورد جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری فلسطین الآن، منابع قضایی سوئد خاطرنشان کردند، پس از این که چندین گزارش درخصوص نقض‌های صورت گرفته از سوی اسرائیل ارائه شد، دادستان کل جمع‌آوری اطلاعات و شواهد دراین خصوص را آغاز کرده است.

در همین راستا، یکی از کسانی که علیه رژیم صهیونیستی اقامه دعوی کرده است،‌ اعلام کرد که این اقدام صرفا یک کار نمادین نیست و شواهد بسیاری مبنی بر نقض حقوق بشر توسط این رژیم در جنگ علیه غزه از سوی جمعیت‌های حامی حقوق بشر ارائه شده است.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که صدها سوئدی از دادستان کل خواستند تا اتهام ارتکاب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت را علیه رهبران رژیم صهیونیستی مطرح کند.

فهرست مسئولان اسرائیلی که علیه آنها شکایت‌هایی مطرح شده است، شامل "بنیامین نتانیاهو"،‌ نخست‌وزیر و "موشه یعالون"، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و رهبران ارتش و تمام افسرانی که در این جنایت‌ها در حمله اخیر به نوار غزه دست داشتند،‌ شامل می‌شود.

اجرای قانون جدیدی برای انجام تحقیقات در مورد جنایت‌های جنگی از اوایل ژوئیه در سوئد آغاز شده است که این قانون این اختیارات را به دادگاه‌های سوئدی می‌دهد تا همچون انگلیس، فرانسه، بلژیک و کانادا امکان بررسی ارتکاب جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی را داشته باشد.

کد خبر 270959

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha