همشهری آنلاین: جورج گالووی سیاستمدار و نماینده پارلمان انگلیس جمعه شب در لندن به دلیل اظهارات ضد اسراییلی اش، مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

 نماینده ضد اسراییلی انگلیس کتک خورد و بستری شد

به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه گاردین در گزارشی دراین خصوص نوشت: گالووی 59 ساله به دلیل صدمات وارده ناشی از این حمله، در بیمارستان بستری شده است.

براساس گزارش گاردین، احتمال می رود فک گالووی نماینده مردم برادفوردغربی در پارلمان انگلیس، بر اثر شدت ضربات وارده، شکسته باشد.

به نوشته این روزنامه، پلیس یک مرد 39 ساله بریتانیایی را به دلیل حمله به این نماینده پارلمان و ضرب و شتم وی بازداشت کرده است.

سخنگوی گالووی گفته است که این حمله ظاهرا مرتبط با سخنان این نماینده پارلمان درباره اسراییل بوده است چرا که فرد حمله کننده شعارهایی در ارتباط با هلوکاست می داد.

یک سخنگوی پلیس یورکشایرغربی هفته پیش عنوان کرده بود که به دنبال شکایت دو نفر از «گالووی» که در سخنانی گفته بود شهر برادفورد، باید از کالاهای اسرائیلی، خدمات و دانشگاهیان و حتی گردشگران صهیونیست پاک شود، وی مورد بازجویی پلیس قرار گرفته است.

گالووی اخیرا در جمع فعالان حزب ˈاحترامˈ در شهر لیدز که فیلم آن در شبکه های اجتماعی نیز منتشر شده است، گفته بود: برادفورد باید به یک «منطقه عاری از اسرائیل» تبدیل شود.

وی افزود: ما اعلام می کنیم که برادفورد یک منطقه عاری از اسرائیل است؛ ما خواهان هیچ کالا و خدمات اسرائیلی و هیچ فرد دانشگاهی اسرائیلی که بخواهد وارد دانشگاه و کالج ما شود، نیستیم.

این نماینده پارلمان انگلیس با بیان اینکه ˈما حتی خواهان گردشگران اسرائیلی در برادفورد هم نیستیمˈ، تصریح کرد: ˈما این رژیم غیرقانونی، وحشی و غیراهلی که خود را اسرائیل می نامد، قبول نداریم.ˈ

گالووی روزنامه نگار سابق که به حمایت از مردم فلسطین شهره است، در اکتبر گذشته نیز در سخنانی در دانشگاه آکسفورد، از رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم نژاد پرست یاد کرده بود.

کد خبر 270438

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha