سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: جدایی اسکاتلند از انگلیس پیامدهایی در ارتباط با آینده حزب کارگر، عضویت لندن در اتحادیه اروپا، استقرار شرکت‌های چند ملیتی و نیز واحد پولی پوند و درآمدهای نفتی، برای انگلیس بدنبال خواهد داشت.

پیامدهای جدایی اسکاتلند از انگلیس

این منبع خبری با اشاره به همه پرسی استقلال اسکاتلند در 18 سپتامبر (27 شهریور) افزوده است: اگر استقلال رای بیاورد، احتمالا حزب کارگر انگلیس بزرگترین بازنده خواهد بود. بر اساس این گزارش، با فرض جدایی اسکاتلند از انگلیس و بروز تحولات سیاسی در لندن، احتمالا همه پرسی بعدی برای جداشدن انگلیس از اتحادیه اروپا در راه خواهد بود.

جدا شدن انگلیس از اتحادیه اروپا، خود پیامدهایی برای لندن به همراه می آورد. اتحادیه اروپا تضمین کننده آزادی انتقال افراد، کالاها و پول در این اتحادیه است. با جدایی لندن، شرکت های چند ملیتی که دفتر مرکزی آنها در انگلیس است ،ناچارند برای حفظ مزیت هایشان در اتحادیه اروپا، دفتر مرکزی خود را از انگلیس خارج و فرصت های شغلی بسیاری را در این کشور حذف کنند.

آسوشیتدپرس می افزاید: مشکل دیگر این است که اگر همه پرسی به نفع جدایی طلبان رقم بخورد، انگلیس 18 ماه در آشوب اقتصادی و بلاتکلیفی راهبردی به سر خواهد برد. این مدتی است که انگلیسی ها باید درباره استفاده اسکاتلندی ها از پوند سیاست خود را روشن کنند و در همین دوره باید برسر چگونگی تقسیم درآمدهای نفت دریای شمال نیز تصمیم گیری شود.

به نوشته این منبع ،البته مسلما جدایی اسکاتلند، برای ساکنان آن هم بی هزینه نخواهد بود. تنها به عنوان یک نمونه، بسیاری از شرکت های اسکاتلندی که امروز از بازار انگلیس استفاده می کنند، پس از جدایی 'خارجی' به حساب خواهند آمد و باید برای صادرات کالاهایشان به این کشور ، مالیات گمرکی بپردازند.

کد خبر 271461

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha