همشهری آنلاین: پلیس اندونزی همزمان با اعلام موضع معاون وزیر خارجه این کشور که گروه تروریستی و تکفیری داعش را برای اندونزی تهدید دانست، نسبت به دستگیری حامیان تروریست‌های داعش براساس گزارش‌های مردمی اقدام کرد.

معاون وزیر خارجه اندونزی

به گزارش ایرنا، پلیس اندونزی طی روزهای گذشته با استناد به تحقیقات خود در زمینه فعالیت تروریست های داعش اقدام به دستگیری برخی حامیان و مبلغان این گروه تکفیری اقدام کرده بود اما اکنون نخستین اقدام را براساس گزارش های مردمی انجام داد.

پلیس در این چارچوب یک بستنی فروش را که براساس گزارش های مردمی پرچم گروه تروریستی داعش را در خانه خود نگهداری می کرد، دستگیر کرد.

روزنامه جاکارتا گلوب روز شنبه اعلام کرد ˈفیرمن هدایت صیلالاهیˈ 36 ساله که در جنوب جاکارتا پایتخت اندونزی به همراه همسر و دو فرزندش زندگی می کرد روز گذشته توسط پلیس اندونزی بازداشت شد.

مقامات سیاسی و مذهبی اندونزی همواره از نبود آگاهی عمومی نسبت به ماهیت تروریستی گروه داعش در بین مردم این کشور انتقاد کرده و خواستار افزایش آگاهی عمومی در مورد این گروه تروریستی شده اند.

پلیس اندونزی در منزل این مرد 36 ساله که خود را از حامیان گروه تروریستی داعش معرفی کرده است، برخی از نمادهای گروه تکفیری داعش از جمله چند کتاب، فیلم و پوستر نیز کشف و ضبط کرد.

دولت اندونزی با وجود اینکه گروه تروریستی داعش را در لیست سیاه خود قرار داده است اما از نظر قانونی نمی تواند افرادی که پرچم این گروه تروریستی را حمل می کنند، مجازات کند.

مسائل گروه تروریستی داعش در اندونزی پس از آن مورد توجه بیشتر قرار گرفت که ویدیویی از یکی از تروریست های این کشور در حمایت از این گروه تروریستی در فضای آنلاین قرار گرفت.

پلیس اندونزی در هفته های گذشه ضمن محکوم کردن فعالیت های گروه تروریستی داعش، تلاش های گسترده ای به منظور مقابله با گسترش تفکرات این گروه در این کشور انجام داده است.

مقامات امنیتی این کشور تاکنون 30 نفر از افراط گرایان اندونزیایی را که برای جنگ به سوریه و عراق سفر کرده اند شناسایی کرده است اما تعداد اندونزیایی های فعال در کنار تروریست های داعش بیش از این آمار است.

بازگشت این افراط گرایان و انجام فعالیت های تروریستی از جمله نگرانی های دولت اندونزی محسوب می شود.

ˈدینو پتی جلالˈ معاون وزیر خارجه اندونزی نیز روز گذشته همزمان با دستگیری این مرد 36 ساله، گروه تروریستی داعش را برای اندونزی تهدید جدی دانست.

وی ضمن بی اطلاعی از تعداد دقیق اندونزیایی های تروریست در عراق و سوریه، گفت که تعداد دقیق تاکنون مشخص نشده است و به رغم این که برخی حدود 60 نفر را ذکر می کنند، اما به طور حتم تعداد بیش از این ارقام است.

معاون وزیر امور خارجه اندونزی گفت که این وزارتخانه همچنان در حال پیگیری وضعیت شهروندان اندونزیایی است که در عراق و سوریه در کنار تروریست های داعش قرار گرفته اند.

کد خبر 269695

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha