همشهری آنلاین: سخنگوی ارتش عراق و یک نماینده از ساکنان شهرک شیعه نشین ˈآمرلیˈ در شمال عراق روز یکشنبه گفتند که نیروهای امنیتی این کشور و نیروهای مردمی ، محاصره دو ماهه گروه تروریستی ˈداعشˈ بر این شهرک را شکسته‌اند.

 ارتش عراق شکسته شدن محاصره شهرک آمرلی را تایید کرد

به گزارش خبرگزاری ˈآسوشیتدپرسˈ از بغداد، سپهبد ˈقاسم الموسویˈ سخنگوی ارتش عراق افزود: نیروهای دولتی به این شهرک دست یافته اند، اما جزییات بیشتری در این باره اعلام نکرد.

ˈفوزی اکرم الطرزیˈ نماینده ترکمن های عراق در مجلس این کشور نیز گفت که نیروهای دولتی از دو سو وارد این شهرک شده اند و سرگرم توزیع کمک در میان ساکنان آن هستند.

هواپیماهای ارتش آمریکا نیز اقدام به حملات هوایی علیه نیروها و مواضع گروه تروریستی داعش در منطقه آمرلی زدند.

همچنین هواپیماهای استرالیایی، فرانسوی و انگلیسی به همراه هواپیماهای آمریکایی به درخواست دولت عراق، کمک های انسان دوستانه از هوا برای ساکنان این شهرک پرتاب کردند.

حدود 15 هزار شیعه ترکمن ساکن این شهرک کشاورزی که در فاصله حدود 170 کیلومتری شمال بغداد قرار دارد، به مدت چندین هفته سرگردان بودند.

ساکنان این شهرک که از توابع استان ˈصلاح الدینˈ است، در دو ماه گذشته در برابر نیروهای گروه تروریستی داعش مقاومت کرده و اجازه نداده اند که این شهرک به اشغال آنان در آید.

این در حالی است که تروریست ها در این مدت آب و برق شهر را قطع کرده بودند و به هیچ وجه اجازه نمی دادند که مواد غذایی به دست ساکنان آمرلی برسد.

تروریست های تکفیری داعش که از مدت ها پیش شیعیان این شهرک را در تنگنای شدیدی قرار داده بودند، تصمیم داشتند مردم شهر را پس از اشغال آن، قتل عام کنند.

تروریست های داعش مدتی پیش 700 غیر نظامی ترکمن از جمله زنان، کودکان و سالخوردگان در روستای ˈبشیرˈ از توابع آمرلی را قتل عام کرده بودند.

ˈمارکو بابیلˈ نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد در عراق گفت که شبه نظامیان داعش از یازدهم تا دوازدهم ژوئیه (20-21 تیر) مرتکب جنایاتی در بشیر شده اند.

 پس از آزادی آمرلی نوبت آزادسازی تکریت است

 سرلشکر ˈقاسم عطاˈ از مسئولان ارتش عراق نيز گفت که با شکست محاصره آمرلی شرایط برای آزادسازی تکریت آماده خواهد شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی ˈالاتجاهˈ، وي روز یکشنبه در یک نشست مطبوعاتی در بغداد افزود: شکسته شدن محاصره آمرلی به دست ارتش عراق و نیروهای مقاومت مردمی، ضربه سختی را به تروریست های داعش وارد کرد.

وی توضیح داد: با این پیروزی، گروهک داعش با یک فروپاشی جدی در این منطقه روبه رو خواهد شد و این شکست زمینه را برای آزادسازی تکریت فراهم می کند.

عطا ادامه داد: با ورود دومین گروه از جنگنده های روسی خریداری شده به عراق موسوم به ˈشکارچی شبˈ، به زودی معادلات در صحنه نبرد تغییر می کند.

آمرلی شهرکی از توابع استان ˈصلاح الدینˈ عراق است که دو ماه گذشته در برابر نیروهای گروه تروریستی داعش مقاومت کرده و مردم اجازه ندادند که این شهرک به اشغال آنان درآید.

تروریست ها در این مدت آب و برق شهر را قطع کرده بودند و به هیچ وجه اجازه نداده اند که مواد غذایی به دست ساکنان آمرلی برسد.

تروریست های تکفیری داعش که از مدت ها پیش شیعیان این شهرک را در تنگنای شدیدی قرار داده بودند، تصمیم داشتند مردم شهر را پس از اشغال آن، قتل عام کنند.

تروریست های داعش پیشتر 700 غیر نظامی ترکمن از جمله زنان، کودکان و سالخوردگان در روستای ˈبشیرˈ از توابع آمرلی را قتل عام کردند.

کد خبر 270562

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha