سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: جنبش غیر متعهدها در نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل که در ژنو برگزار شد، جنایات گروه داعش علیه مردم بی دفاع عراق را قاطعانه محکوم کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، محسن نذیری اصل سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد دفتر اروپایی سازمان ملل در ژنو، در ظرفیت رئیس جنبش غیرمتعهدها، در اجلاس ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل که به منظور رسیدگی به جنایات گروه تروریستی داعش در عراق برگزار شده بود، سخنرانی و طی آن جنایات این گروه علیه مردم بی دفاع عراق را به شدت محکوم کرد.

وی ضمن ابراز نگرانی عمیق نسبت به افزایش گسترده و سازمان یافته نقض حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه توسط این گروه تروریستی در داخل عراق و سایر مناطق و سرزمین ها، کشتار زنان و کودکان و گروه ها و اقلیت های مذهبی و نژادی، هم چنین قتل عام زندانیان، پاک سازی نژادی و مذهبی و تخریب اماکن مذهبی را توسط این گروه تروریستی و دیگر گروه های نظامی منتسب به آن شدیدا محکوم کرده، آنها را مصداق بارز جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت دانست.

رییس جنبش غیرمتعهدها افزود: اعتقاد جنبش غیر متعهد ها بر این است که ماهیت فرامرزی داعش و دیگر گروه های وابسته به آن و جنایات آنها، تهدیدی علیه صلح و ثبات منطقه بوده و ادامه ارتکاب این گونه جنایات صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی را به مخاطره خواهد انداخت.

در این رابطه، وی با یادآوری تعهد همه دولت ها و بازیگران بین المللی مبنی بر ضرورت عدم پشتیبانی سیاسی، مذهبی یا دیگر حمایت ها به این گروه های تروریستی، تاکید کرد، هیچ بهانه و محملی نمی تواند توجیه گر چنین جنایات غیرانسانی باشد.

سفیر کشورمان در ادامه اظهار داشت، امروزه خشونت، افراطی گری و خشونت های فرقه ای و به تبع آن گسترش حملات تروریستی در اقصی نقاط جهان مایه نگرانی جامعه جهانی شده و لذا ضروری است همگان با عزمی راسخ و موضعی متحد، در پایان بخشیدن به این وضعیت نگران کننده و اشکال مختلف خشونت و افراطی گری دست در دست هم تلاش کنند.

نذیری اصل در ادامه افزود، ما امروزه نگران استفاده گروه های تروریستی از ابزار و فنآوری های نوین ارتباطی در راستای مقاصد غیرانسانی هستیم و در این رابطه، بار دیگر تعهد همه دولت ها مبنی بر جلوگیری، سرکوب و عدم تامین مالی اقدام های تروریستی را یادآور می شویم.

سفیر کشورمان در پایان اظهار داشت، جنبش غیر متعهد ها باردیگر بر تعهد خود مبنی بر احترام به حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و استقلال کشور و دولت عراق صحه گذاشته و از تلاش های دولت عراق در مبارزه با تروریسم و افراطی گری قدردانی می نماید. ما از جامعه بین المللی می خواهیم تا به دولت عراق در بازگشت صلح، ثبات و امنیت به کشور و رفع تهدیدات ناشی از حضور این گروه های تروریستی، مسئولانه یاری رسانده و هم چنین، در جهت کمک های انساندوستانه به مردم نیازمند عراق و کاهش آلام انسانی مردم بی گناه این کشور تلاش مضاعف نماید.

لازم به ذکر است در پایان نشست ویژه شورای حقوق بشر، قطعنامه ای با اجماع کلیه دولت های عضو این شورا در محکومیت جنایات گروه تروریستی داعش و سایر گروه های وابسته به آن به تصویب رسید.

کد خبر 270792

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha