گروه سیاسی: رئیس‌جمهوری عراق در حالی وارد تهران شد که ایران برای ادامه مذاکرات با آمریکا در موضوع عراق، اعلام آمادگی کرد.

جلال طالبانی در پنجمین سفرخود از آغاز دوران مسئولیتش به عنوان رئیس جمهوری عراق، عصر سه شنبه 5 تیر وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد از سوی پرویزفتاح وزیر نیرو مورد استقبال قرار گرفت.

طالبانی ساعاتی پس از ورود به تهران، در نهاد ریاست جمهوری از سوی محمود احمدی نژاد مورد استقبال رسمی‌قرار گرفت.

طالبانی که پس از سفر به چین و دیدار با مقامات این کشور به تهران سفر کرده است در مدت اقامت خود در تهران با مقامات کشورمان دیدار ودرخصوص تحکیم روابط دو کشور گفت و گو می‌کند.

عیادت از سید عبدالعزیز حکیم رهبر ائتلاف یکپارچه عراق که در ایران تحت درمان است، از دیگر اهداف سفر طالبانی به ایران اعلام شده است.

تمایل ایران

سفیر ایران در بغداد در دیدار با معاون رئیس جمهوری عراق بر تمایل ایران جهت ادامه مذاکرات با آمریکا در خصوص عراق تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، حسن کاظمی‌قمی در دیدار با عادل عبدالمهدی پیرامون آخرین تحولات امنیتی و سیاسی این کشور بحث و گفتگو کرد.

سفیر ایران در بغداد، آمادگی ایران را جهت ارائه هر گونه کمک به ملت و دولت عراق اعلام کرد.  کاظمی‌قمی‌تاکید کرد: ایران آماده ادامه مذاکرات با آمریکا در صورت تمایل طرف عراقی است. 

اما مهدی مصطفوی، قائم مقام وزیر امور خارجه با اشاره به این که هنوز بررسی‌ها در مورد دور اول مذاکرات ایران و آمریکا به اتمام نرسیده است در پاسخ به سوالی در مورد دور آتی مذاکرات ایران و آمریکا در عراق و زمان و سطح آن اظهار داشت: هنوز بررسی‌های ما در این خصوص تمام نشده است و مذاکرات فشرده‌ای را برای بررسی این موضوع داریم و امیدواریم که بتوانیم هر چه زودتر به جمع بندی برسیم.[اظهارات قائم‌مقام وزیر خارجه در جمع خبرنگاران]

کد خبر 25220

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز