ترجمه‌ی عباس تربن: آدم‌های موفق با موفقیت به دنیا نیامده‌اند. آن‌ها به زبان ساده دست به عمل زده‌اند و کارشان را ادامه داده‌اند. در این‌جا با پنج ویژگی‌ای که موجب موفقیت این‌جور ‌آدم‌ها شده، آشنا می‌شویم.

هدف‌هایشان هوشمند است

آدم‌های موفق عینی هستند. آن‌ها اهداف واقعی در ذهن دارند و می‌دانند که دنبال چه می‌گردند و برای چه می‌جنگند: اهدافی که مشخص، قابل سنجش، معنی‌دار، به‌دست آمدنی و زمان‌دارند.

* * *

بر پیشرفت‌های کوچک، اما ادامه‌دار تمرکز می‌کنند

انجام هیچ‌کاری سخت نیست، اگر آن را به بخش‌های کوچک تقسیم کنی. یک فیل را چه‌طور می‌توان خورد؟ جواب: هربار یک گاز! این مثال بامزه، واقعیت رسیدن به اهداف بزرگ را بیان می‌کند. تغییرات مثبتِ کوچک، شما را به‌سمت موفقیتی که دنبالش هستید، هدایت می‌کنند.

* * *

از اشتباهشان درس می‌گیرند

اشتباه‌ها به تو چیز‌های مهمی یاد می‌دهند. آدم‌های موفق به‌جای ماتم‌گرفتن برای اشتباه‌هایشان، روی افکار مثبت تمرکز می‌کنند و نیمه‌ی پر لیوان را می‌بینند.

* * *

تصمیم‌هایشان قاطع و سریع است

اگر نگوییم هیچ‌کس، شاید آدم‌های کمی باشندکه با آرزوی موفق شدن در یک زمینه، در این‌باره خیال‌پردازی کرده و بالأخره در حدی مثال‌زدنی در آن زمینه موفق شده باشند. دلیلش به‌همین سادگی است: آن‌ها هیچ‌وقت دست به عمل نمی‌زنند. فرق زیادی است بین دانستن این‌که باید چه‌کار کنی و این‌که انجامش بدهی. دانش و هوش بدون عمل، ‌فایده‌ای ندارد. موفقیت، وابسته به عمل ساده‌ی تصمیم‌گیری برای زندگی‌کردن است.

* * *

سازنده هستند، نه سرشلوغ

آدم‌های سرشلوغ مدام در حال دویدن‌اند و برای هیچ‌کاری وقت کافی ندارند. آرام باش و یک نفس عمیق بکش. اهداف و مسئولیت‌هایت را مرور و ردیف کن و مهم‌ترینشان را در اولویت بگذار. یادت باشد در هرزمان، یک‌کار را انجام بدهی.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۲۵

کد خبر 242288
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز