ترجمه‌ی عباس تربن: تجربه، چوب جادویی زندگی است که به همه‌چیز، رنگی دیگر می‌زند. اما کسب تجربه، نیاز به گذشت زمان و پرداخت هزینه دارد. آدم گاهی با خودش فکر می‌کند، کاش بعضی تجربه‌ها زودتر به دستش می‌آمد؛ مثل این شش چوب جادویی.

زیاد اشتباه کن!

اشتباه‌ها، درس‌های ارزشمندی به آدم می‌دهند. بزرگ‌ترین اشتباهی که یک‌نفر می‌تواند مرتکب شود، این است که از ترس این‌که اشتباه کند، هیچ‌کاری نکند! زندگی و موفقیت، شانس امتحان‌کردن دارد؛ حتی اگر چندبار شکست بخوری.

* * *

کارَت را پیدا کن و بهترین شو!

زندگی‌ات را بر مبنای خواسته‌ها، اهداف و ایده‌های بقیه برنامه‌ریزی نکن. قدم‌هایت را براساس نقشه‌ی شخصی خودت بردار: پیداکردن کاری که دوستش داشته باشی. اگر کاری را پیدا کردی که تو را درگیر کند و در عین‌حال از آن لذت ببری، خوب به آن بچسب و سعی کن در آن بهترین بشوی.

* * *

تغییرات را در آغوش بگیر

از تغییراتی که در زندگی اتفاق می‌افتد، نترس و آن‌ها را در آغوش بگیر. فراموش نکن که تغییرها همیشه به دلایلی رخ می‌دهند و گرچه اولش کمی سخت یا ناخوشایند به‌نظر می‌رسند، اما در پایان به این نتیجه می‌رسی که ارزشش را داشته‌اند.

* * *

حداقل ۱۰ دقیقه سکوت

هرروز حداقل ۱۰ دقیقه را به فکر‌کردن، نقشه‌کشیدن و مرور رؤیاهای شخصی‌ات اختصاص بده. در سکوت می‌توانی صدای فکرهایت را بهتر بشنوی، با خودت تنها و عمیق بشوی و روی قدم بعدی‌ات در زندگی متمرکز شوی.

* * *

بگو چه حسی داری

آدم‌ها که علم غیب ندارند! بعضی‌وقت‌ها باید به‌شکلی صریح، اما مؤدبانه و محترمانه به آن‌ها بگویی چه حسی داری و چه در ذهنت می‌گذرد. زندگی مجموعه‌ای از ارتباط‌هاست و در این زمینه گاهی مجبوری از طناب کلمه‌ها استفاده کنی.

* * *

زیاد سؤال کن

بزرگ‌ترین ماجراجویی، دنبال‌کردن سؤال و پیداکردن جواب چیزی است که نمی‌دانی. یادت باشد بعضی‌وقت‌ها فرایند تحقیق و جست‌وجو، مهم‌تر از خودِ جواب است. هرگز به جواب صحیح نمی‌رسی، مگر این‌که سؤالت را به‌شکل درستی مطرح کنی.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۲۷

کد خبر 244290
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز