چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۴
۰ نفر

ترجمه‌ی عباس تربن: آدم برای موفقیت در زندگی نیاز به توانایی‌های مختلفی دارد، اما بعضی توانایی‌ها مهم‌تر از بعضی‌دیگر است. در این‌جا پنج توانایی پایه‌ای و اصلی را به شما معرفی می‌کنیم که موفقیت و پیشرفت در زندگی به آن‌ها بستگی دارد.

کنجکاوی

کسانی که در زندگی کنجکاوی‌شان را حفظ می‌کنند، معمولاً چیزهای بیش‌تری از دیگران یاد می‌گیرند.کنجکاوی، منشأ رشد است و به ما اجازه می‌دهد با همه‌ی اطلاعاتی که داریم، ذهنمان را ابتدایی و کنجکاو نگه داریم. زمان می‌گذرد، اما اگر کنجکاو باقی بمانی، قلب و ذهنت به‌جای پیرشدن، جوان‌تر می‌شود.

* * *

صبوری

«رودخانه‌ها می‌دانند که عجله‌ای در کار نیست. همه‌ی ما روزی به آن‌جا خواهیم رسید». این جمله‌ در ستایش صبوری است. صبوری‌کردن، دست روی دست گذاشتن نیست. هدایت کارها و مدیریت وقت بر اساس اصولی است که موجب می‌شود در بلندمدت نتیجه‌ی بهتری بگیریم. صبرکردن می‌تواند تلخ باشد، اما دانه‌هایی که در انتظار رشدکردنشان هستی، روزی میوه‌های شیرینی خواهند داد که ارزش صبرکردن را دارند.

* * *

انعطاف‌پذیری

در زندگی خیلی چیزها از قدرت و کنترل تو خارج اند. دانستن این نکته کمک می‌کند که بتوانی با زندگی و سختی‌هایش کنار بیایی؛ به این‌کار می‌گویند «انعطاف‌پذیری». انعطاف‌پذیری موجب پذیرش واقعیت‌های زندگی می‌شود؛ واقعیاتی که گاهی از تصور و توقع ما فاصله دارند. در این‌جور مواقع دو کار بیش‌تر نمی‌توانی بکنی: یا غرغر کردن یا کنار آمدن با اتفاقی که افتاده و تلاش برای ساختن دنیایی بهتر با داشته‌های موجود.

* * *

خلاقیت

خلاقیت، قدرتمندترین وسیله‌ای است که برای پیشرفت به آن نیاز داری. دنیای امروز خیلی سریع پیش می‌رود و آن‌ها که می‌گویند امکان انجام کاری وجود ندارد، معمولاً خیلی زود توسط کسانی که آن‌کار را انجام می‌دهند، پشت‌سر گذاشته می‌شوند.

* * *

اعتماد به نفس

اعتماد به نفس یکی از مهم‌ترین توانایی‌های آدم‌هاست؛ بدون این ویژگی نمی‌توانی به خیلی از توانایی‌های دیگر دست پیدا کنی. در واقع اعتماد به نفس همه‌ی توانایی‌های دیگر را در کنار هم جمع می‌کند و به هم می‌چسباند. کسی که اعتماد به نفس دارد، مسئولیت زندگی‌اش را می‌پذیرد  و کنترل زندگی‌اش را به دست می‌گیرد. تو هم سعی کن خود واقعی‌ات را پیدا کنی و  یک تصمیم محکم برای زندگی‌ات بگیری. هر شرایطی که داری و هرجا که هستی، سعی کن قهرمان زندگی‌ات باشی نه قربانی‌اش!

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۱۴

کد خبر 230580
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز