سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۹
۰ نفر

ترجمه‌ی عباس تربن: «کاش می‌شد...» این دو کلمه وقتی پست‌سر هم می‌آیند، یکی از غم‌انگیزترین جمله‌ها را درباره‌ی گذشته می‌سازند. کارهایی هست که در آینده و بعد از گذشت سال‌ها موجب پیشمانی‌ات می‌شود. در این‌جا به چهار نمونه از مهم‌ترینشان می‌پردازیم.

ماسک به صورت نزن

اگر چهره‌ای که معمولاً از خودت به بقیه نشان می‌دهی یک ماسک است، روزی فرا می‌رسد که دیگر چیزی زیر آن باقی نخواهد ماند. چون وقتی زمان زیادی را برای تمرکز برتصویری که دیگران از تو دارند بگذاری، در نهایت فراموش می‌کنی که واقعاً چه‌کسی بوده‌ای.

* * *

نگذار دیگران رؤیاهایت را بسازند

بهترین چیز در زندگی، کشف «تو» واقعی‌ات است. بعد از آن بهترین چیز، شاد بودن ازکشفی است که کرده‌ای. هر دوی این‌ها به تو و تصمیماتی بستگی دارد که برای ایستادن بر سر رؤیاها و اهدافت می‌گیری. کسانی را در زندگی‌ات داری که با تو مخالفند؟ بسیار خوب، به‌نظر می‌رسد داری براساس نقشه‌ی شخصی خودت پیش می‌روی.

* *‌‌ *

در  شرایط سخت، تسلیم نشو

شکستی در کار نیست، تنها و تنها نتیجه است. حتی اگر چیزها آن‌طور که تو پیش‌بینی کردی، از آب درنمی‌آید، ناامید یا تسلیم نشو. یاد بگیر چه‌کار می‌توانی بکنی و یک قدم به جلو بردار. موفقیت فرآیندی است که با قدم‌ها، تصمیم‌ها و رفتارهای کوچک به دست می‌آید؛ تصمیم‌های کوچکی که به‌تدریج روی هم سوار می‌شوند و در نهایت تو را به پیروزی می‌رساند.

* * *

همیشه منتظر فردا باش

مشکل این‌جاست که آدم فکر می‌کند همیشه وقت در اختیار دارد. اما یک‌روز چشم‌هایت را باز می‌کنی و می‌بینی زمانی برای کارکردن روی چیزهایی که دوست داشتی، نیست. آن‌روز یا تو به هدفی که داشتی رسیده‌ای یا این‌که برای خودت فهرستی از بهانه‌ داری که چرا به هدفت نرسیده‌ای.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۲۳

کد خبر 240946
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز