چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۷
۰ نفر

ترجمه‌ی عباس تربن: پدر و مادرت تو را به این دنیا آورده‌اند، بزرگت کرده‌اند و برایت زحمت زیادی کشیده‌اند. اگر خدای‌ نکرده، زبانم لال، آن‌ها یک‌روز تصمیم به جدایی بگیرند، حق داری که شوکه بشوی. اما یادت باشد که تا خدا را داری، دنیا به آخر نرسیده.

در این‌جا راه‌حل‌هایی برای برخورد صحیح با این موقعیت جدید ارائه می‌شود.

* * *

* اگر دیدی پدر و مادرت با هم دعوا و مشاجره می‌کنند، از آن‌ها فاصله بگیر و به اتاق یا فضای دیگری برو. این‌طوری گذشته از آن‌که از ترکش دعوایشان در امان می‌مانی، به آن‌ها این پیغام را می‌دهی که حس خوبی نسبت به اتفاقاتی که می‌افتد، نداری.

* اگر با پدر و مادرت راحتی و می‌توانی درباره‌ی این قضیه حرف بزنی، به‌صورت جداگانه و تک‌تک با آن‌ها صحبت کن و حرف‌هایت را در میان بگذار. اگر هم‌زمان با آن‌ها صحبت کنی، ممکن است دوباره آتش دعوا، شعله‌ور شود.

* پدر و مادرت را دوست داشته باش؛ مهم نیست که آن‌ها در نهایت چه تصمیمی می‌گیرند. به آن‌ها حق بده که درباره‌ی زندگی‌شان تصمیم بگیرند و حواست باشد که تو هم روزی تصمیم‌هایی برای زندگی‌ات خواهی گرفت که ممکن است برای آن‌ها خوشایند نباشد و موجب رنجششان شود.

* درک کن که آن‌چه بین پدر و مادرت رخ می‌دهد، گناه و تقصیر تو نیست. بعضی‌وقت‌ها با وجود همه‌ی چیزهای خوب، یک رابطه، درست پیش نمی‌رود و کاری هم برای تغییر این وضعیت از دست تو برنمی‌آید.

* درک کن که بعد از جدایی، شانس برگشت پدر و مادرت به هم خیلی زیاد نیست. البته به‌هرحال این احتمال در بلندمدت هست، ولی بهتر است رویش حساب نکنی و فعلاً سعی کنی با شرایط حال حاضر خود کنار بیایی.

* هیچ‌وقت از این‌که پدر و مادرت از هم جدا شده‌اند، شرمسار نباش. حتماً از حق دیدار و ملاقات با هر دو طرف استفاده کن تا با یک پدر و یک مادر بزرگ شوی.

* یادت باشد پدر و مادرت حتی اگر با هم مشکل داشته باشند، هنوز تو را دوست دارند. در ضمن برای این‌که هنوز پدر و مادر داری از خدا متشکر باش. پازل خانواده‌ات اگر از هم جدا شده، اما تکه‌ها هنوز همان‌جا هستند؛ صحیح و سالم.

* هر‌روز لحظاتی را به آرام‌شدن و پاک‌کردن افکار منفی از ذهنت اختصاص بده. گاهی می‌توانی با فعالیت ورزشی آن‌ها را از خود دور کنی. بعضی‌وقت‌ها هم هیچ‌ راهی مؤثرتر از یک دل سیر گریه نیست. هر‌کار می‌کنی، نگذار احساس‌هایت توی دلت روی هم جمع شوند. صحبت‌کردن با یک مشاور نیز می‌تواند در این زمینه به تو کمک زیادی بکند.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۳۱

کد خبر 248222
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز