چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳
۰ نفر

ترجمه‌ی عباس تربن: روزهای آخر سال به‌سرعت برق می‌گذرند. بنابراین قبل از این‌که سال به آخر برسد، بجنب و به کارهای مهمی برس که باید انجام بدهی؛ کارهایی مثل این هفت‌تا.

* * *

تعطیل کن!

یک روز کامل (بله، دقیقاً ۲۴ ساعت) موبایلت را خاموش کن، ای‌میلت را چک نکن و به شبکه‌های اجتماعی سر نزن. به‌جایش وقتت را با دوست‌ها یا اعضای خانواده بگذران یا یک کتاب بخوان. خوردن یک غذای هیجان‌انگیز (به‌دور از هر گونه‌ وسیله‌ی الکترونیک مثل موبایل یا تلویزیون) هم فکر خوبی است.

 

ناتمام را تمام کن

برای روزهای کمِ باقی‌مانده تا پایان سال، تصمیم تازه‌ای نگیر که تو را درگیر مسایل و پیچیدگی‌های جدید کند. در عوض کارهای باقی‌مانده و ناتمام را به سرانجام برسان.

 

از الآن نشانه بگیر

از همین الآن شروع به تعیین یک یا چند هدف اصلی برای سال آینده کن؛ مثلاً «من قصد دارم سال آینده پنج کیلوگرم وزن کم کنم» یا «من می‌خواهم در سال آینده دو دوست خوب پیدا کنم.»

 

از خوب‌ها تشکر کن

مگر در یک جزیره‌ی بی‌آب و علف زندگی کرده باشی؛ وگرنه تمام سال گذشته را با آدم‌های مختلف سر کرده‌ای؛ آدم‌هایی که به‌خاطر شغلشان یا گاهی به‌خاطر این‌که برایشان مهم بوده، به تو کمک کرده‌اند.

تو هم سعی کن وقت مشخصی را به تشکر از این‌جور آدم‌ها اختصاص بدهی، چون آن‌ها شایسته‌ی این قدردانی هستند.

 

موفقیت را به‌یاد بیاور

امسال هرقدر هم که سخت بوده، حتماً لحظه‌های خوبی هم داشته که در آن همه‌چیز همان‌طور که باید، پیش رفته. سال گذشته را در ذهنت مرور کن، اتفاق‌های خوبش را پیدا کن و به‌یاد بیاور که چه احساس خوبی در تو ایجاد کرده‌اند.

 

هدیه‌ها را انتخاب کن

هدیه‌دادن رسم زیبایی است. تو هم می‌توانی از الآن به‌فکر تهیه‌ی هدیه برای عیدی‌دادن به اعضای خانواده و دوستانت باشی. در ضمن اگر می‌خواهی احساس لذت خالص بخشش را بچشی، چیزی را که می‌دانی یک آدم نیازمند به آن احتیاج دارد، تهیه کن و به‌طور ناشناس به او هدیه بده.

 

از شکست‌ها درس بگیر

امسال هرقدر هم که خوب بوده، حتماً اتفاق‌هایی هم داشته که ترجیح می‌دادی جور متفاوتی رقم می‌خوردند. آن‌ها را بازنگری کن و ببین که چه درس‌هایی به تو داده‌اند و چه‌طور می‌توانی از آن‌ها دوری کنی. یادت باشد که موفقیت همیشه بر پایه‌ی شکست ساخته می‌شود.

 

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۳۶

کد خبر 252120
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز