همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران از بررسی قضایی و جنایی پرونده ترور رفیق حریری به دور از بهره‌برداری‌های سیاسی حمایت می‌کند.

سیدمحمدعلی حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در پاسخ به سئوالی درباره قطعنامه اخیر شورای امنیت برای تشکیل دادگاه رفیق حریری، با یادآوری این نکته که تهران بلافاصله پس از ترور مرحوم حریری ضمن محکوم کردن این جنایت، خواستار کشف حقیقت و مجازات عاملان این ترور گردید، گفت:
در خصوص تشکیل دادگاه بین‌المللی معتقدیم که مناسب‌ترین گزینه دستیابی به توافق و اجماع داخلی میان گروههای مختلف لبنانی از طریق طی مراحل قانونی و سازوکارهای داخلی لبنان است.

وی تصریح کرد: تحمیل راه‌حل‌های خارجی علاوه بر آنکه استقلال و حاکمیت ملی لبنان را زیر سئوال می‌برد، موضوع را پیچیده‌تر می‌کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران خاطرنشان کرد:مسائل لبنان نباید به عنوان ابزاری سیاسی برای تامین اهداف نامشروع برخی‌از کشورهای مدعی به کار گرفته شود.

حسینی در پاسخ به سئوال دیگر ایرنا مبنی بر اینکه آیا خبر برخی رسانه‌ها به نقل از یک کارشناس اتمی روسی درباره بارگیری و حمل سوخت نیروگاه بوشهر به مقصد ایران، صحت‌دارد، گفت:ما هم این خبر را از طریق رسانه‌ها شنیده‌ایم و چنانچه صحت دارد، خوب است مسئولان روسی از طریق مجاری رسمی به ما منتقل کنند.

کد خبر 23631

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز