سیدمحمدعلی حسینی سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: اگر دولت ایالات متحده آمریکا برای مذاکره با جمهوری اسلامی ایران درخواست رسمی بدهد آن را بررسی می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، حسینی روز یکشنبه 16 اردیبهشت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در خصوص دیدار "کاندولیزا رایس" وزیر امورخارجه آمریکا با "منوچهر متکی" وزیر امورخارجه کشورمان در حاشیه اجلاس شرم الشیخ گفت: اساسا، دیدار بین وزرای خارجه دو کشور در دستورکار ما نبود.

وی با بیان اینکه تهران به دنبال دیدار شکلی و نمایشی نیست خاطرنشان کرد: مسائل بین ایران و آمریکا زیاد و پر سابقه است و باید با صبر و تحمل بررسی شود. حسینی با بیان اینکه ابتدا باید مقدمات لازم برای این امر فراوان شود گفت: حسن نیت و عزم برای حل مسائل بین دو طرف از جمله این مقدمات است. حسینی تصریح کرد: اگر این زمینه‌ها فراهم شود فرصت بازسازی و تجدیدنظر در روابط فراهم خواهد شد. [سابقه خبر]

سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به سوالی در خصوص برخی خبرها مبنی بر احتمال سفر بیل کلینتون رییس جمهوری سابق آمریکا به تهران در آینده گفت: در این خصوص درخواست رسمی دریافت نکرده‌ایم.

حسینی در پاسخ به سووال دیگری در خصوص مسائل حاشیه‌ای اجلاس شرم الشیخ گفت: در جلسه ضیافت ناهار که به دعوت وزیر امورخارجه مصر صورت گرفت بیش از ‪ ۳۰‬وزیر خارجه حضور داشتند و هیچ گفت و گوی خاصی یا مذاکره و ملاقاتی بین وزرای خارجه ایران و آمریکا صورت نگرفته‌است.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در پاسخ به پرسشی در خصوص زمان و مکان مذاکرات آتی لاریجانی و سولانا خاطرنشان کرد که زمان و مکان این مذاکرات مشخص نشده ‌است.
سخنگوی وزارت امورخارجه در زمینه مذاکرات لاریجانی و سولانا گفت: یکی از ایده‌های مطرح شده در این مذاکرات پیشنهاد سوئیس بود که دارای نقاط ضعف و قوت است ولی قابل بررسی و طرح است.

وی در پاسخ به این سووال که آیا ایران یک ماه تعلیق مطرح شده در طرح سوئیس را می‌پذیرد گفت: در مورد تعلیق ما قبلا اظهار نظر کرده‌ایم و تغییری در مواضع ایران رخ نداده است.

حسینی در عین حال گفت: طرفین می‌توانند مسائل فنی دیگر را در مذاکرات مورد بررسی قراردهند. حسینی در خصوص زمان دیدار خانواده‌های دیپلماتهای بازداشت شده ایرانی دراربیل عراق گفت: آمریکایی‌ها قول داده‌اند که آخر همین هفته این دیدار صورت بگیرد و همکاران ما در حال پیگیری این موضوع هستند که این دیدار تسریع و قطعیت یابد.

کد خبر 21288

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز