همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت خارجه کشورمان به اروپا نسبت به شکل ‌گیری هسته‌های تروریستی منافقین به عنوان القاعده اروپایی هشدار داد.

به گزارش سایت وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، سید محمدعلی حسینی سخنگوی روز دوشنبه یازدهم تیر ماه ، مصوبه اخیر شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا در خصوص ابقای نام گروهک تروریستی منافقین در فهرست گروه های تروریستی از سوی اتحادیه اروپا را اقدامی صحیح اما ناکافی خواند.

حسینی تصریح کرد : از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو ، انتظار می رود مطابق با تعهدات و مسؤولیت های بین المللی خود در مبارزه فراگیر و بدون تبعیض با تروریزم و سازمان های تروریستی اقدام کنند.

وی با تشریح جنایت های ضد انسانی و ترورهای گسترده منافقین خاطر نشان کرد:جنایت های ضد بشری و ترورهای بی شمار مقامات و شخصیت های نظام و مردم عادی ایران بدست سران و عناصر گروهک تروریستی منافقین از جمله حادثه ترور شهید دکتر بهشتی و جمع کثیری از مسؤولان و نمایندگان مجلس در هفتم تیر ماه 1360 و تقارن مصوبه اخیر شورای وزیران اتحادیه اروپا با این روز تاریخی ، اغماض و مماشات اتحادیه اروپا نسبت به عدم درج نام گروهی جعلی و پوششی وابسته به منافقین تحت عنوان شورای به اصطلاح مقاومت ملی ایران در فهرست مذکور را نکوهش کرد و خواستار تصحیح رویکرد گزینشی اتحادیه در این خصوص شد.

حسینی با یادآوری و تأکید بر تبعات و پیامدهای چنین رویکردی ، به کشورهای اروپایی نسبت به شکل گیری هسته های تروریستی منافقان به عنوان ` القاعده اروپایی` هشدار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با یادآوری وظایف و مسؤولیت های تمام اعضای جامعه بین المللی بر اساس قطعنامه 1273 شورای امنیت ، مسؤولیت دولت های اروپایی در جلوگیری از فعالیت های عناصر و عوامل وابسته به این گروهک تروریستی از جمله فعالیت های مالی و پولشویی و تبلیغاتی را که زمینه و بستر فعالیت های تروریستی منافقین را فراهم می آورد ، گوشزد کرد.

کد خبر 25627

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز