همشهری آنلاین: منوچهر متکی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با "لیله لونه بک" رییس کمیسیون امور خارجی پارلمان دانمارک، مسایل پارلمانی، روابط دو جانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و تبادل نظز قرار داد.

به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، متکی در این دیدار با اشاره به نقش پارلمان جمهوری اسلامی ایران در وضع قوانین و نقش نظارتی آن ، گفت : جایگاه مجلس شورای اسلامی در نظارت بر قوه مجریه و رویکردهای آن اهمیت خاص دارد ، لذا تقویت همکاری پارلمانهای دو کشور در درک بیشتر نسبت به مسایل سیاست خارجی و منطقه‌ای و بین‌المللی مورد تاکید مقامات عالیه دو کشور است.

وی ، سپس به تشریح مواضع کشورمان در حوزه خاورمیانه ، عراق و افغانستان پرداخت و اظهار داشت : احترام به حقوق ملتها و دمکراسی ناشی از فرایند دمکراتیک،  با رویکردهای دوگانه و برخورد خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی با ملتهای فلسطین و لبنان مغایرت دارد و راه حل‌ های بحران فلسطین و لبنان خارج از کشورها ترسیم نمی‌شود.

متکی با تبیین عوارض ناشی از کشت و تولید مواد مخدر گفت: افزایش کشت و تولید موادمخدر در افغانستان موجب نگرانی همگان است و جمهوری اسلامی ایران آمادگی خویش را برای کمک به دولت افغانستان برای یافتن راههای جایگزین کشت اعلام داشته و آن را تعقیب می‌کند.

 وزیر امورخارجه ایران درخصوص برنامه صلح آمیز اتمی ایران  نیز اظهار داشت: برنامه‌صلح آمیز اتمی براساس نیازهای توسعه پایدار دولت جمهوری‌اسلامی ایران تنظیم و اجرا می‌شود و تمام شقوق برنامه براساس مقررات ان.پی.تی‪ (NPT) ‬بوده و انتظار و غرور ملی ملت ایران تضمین فناوری صلح آمیز اتمی است.

کد خبر 21682

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز