"سیدمحمدعلی حسینی" سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: نماینده ایران در مذاکره با آمریکا در خصوص مسائل عراق هنوز مشخص و قطعی نیست.

به گزارش  ایرنا، حسینی روز یکشنبه 30 اردیبهشت، در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا نماینده ایران در این مذاکرات "محمد جعفری" معاون شورای عالی امنیت ملی خواهد بود؟ گفت: نام نماینده ایران در مذاکره با طرف آمریکایی درخصوص عراق را پیش ‌از هفتم خردادماه اعلام می‌کنیم. قرار است هفتم خردادماه نمایندگان ایران و آمریکا در بغداد، در خصوص موضوع عراق مذاکره کنند. "رایان کروکر" سفیر آمریکا در عراق برای شرکت در این مذاکره معرفی شده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به‌سووالی در مورد چهار محور مطرح شده توسط رسانه‌ها درباره مذاکرات ایران و آمریکا در عراق گفت: این محورها را نمی‌توانیم تایید کنیم. هنوز محور مذاکرات به‌صورت جزئی مشخص نیست ولی چارچوب همان است که رهبر معظم انقلاب تایید کرده‌اند.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص مذاکره ایران و آمریکا گفت: ما با آمریکایی‌ها مذاکره‌ای نداریم و همانطور که رهبر معظم انقلاب تصریح کرده‌اند تا دولت آمریکا سیاست‌های غلط خود را تغییر ندهد، ما هیچگونه مذاکره‌ای با آمریکا نخواهیم داشت.

حسینی خاطرنشان کرد: در مذاکرات عراق نیز جلسه‌ای با حضور نمایندگان عراق برگزارخواهد شد و مسوولیت‌های اشغالگران در خصوص تامین امنیت و واگذاری اختیارات به دولت عراق، به آنها گوشزد می‌شود.

وی در پاسخ به این سووال که مذاکرات ایران و آمریکا در مورد عراق چند دور برگزار خواهدشد؟ گفت: اجازه‌دهید در این زمینه گمانه‌زنی نکنیم. بگذارید جلسه اول تشکیل شود تا ببینیم چه روندی را در آنجا طی می‌کند.

کد خبر 22464

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز