گروه سیاسی: دبیردوم سفارت ایران دربغداد که حدود 2 ماه پیش دراین شهرربوده شد اعلام کرد که توسط نیروهای آمریکایی و با کمک ماموران یک سازمان عراقی که زیر نظر سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) فعالیت می‌کند، ربوده شده و به‌شدت تحت شکنجه قرارگرفته‌است.

جلال شرفی در گفتگویی با تشریح چگونگی ربوده شدن خود گفت: در یکی ازخیابانهای بغداد در حالی که مشغول خرید ازمغازه بودم توسط مامورانی که کارت وزارت دفاع عراق را داشتند و بر خودروهای شناخته شده نیروهای آمریکایی سوار بودند، ربوده شدم.

وی افزود: ربایندگان سپس مرا به پایگاهی در اطراف فرودگاه بغداد منتقل کردند و توسط بازجویانی که برخی عرب زبان و برخی انگلیسی زبان بودند، مورد بازجویی قرارگرفتم.

این دیپلمات ایرانی اضافه کرد: سوالات ماموران سیا عمدتا درباره حضور ونفوذ ایران درعراق بود. آنها بطورمرتب درباره میزان کمک ایران به دولت مالکی و گروههای عراقی سوال می‌کردند.

شرفی اظهارداشت: آنها پس ازآنکه با پاسخ‌های من درباره روابط رسمی ایران با دولت و مقامات عراقی مواجه شدند، شکنجه‌ها را افزایش دادند و روز و شب مرا مورد شکنجه‌های گوناگون قراردادند.

وی دراین زمینه گفت: آنها مرا در نزدیکی فرودگاه بغداد رها کردند و من توانستم با کمک مردم خود را به سفارت ایران دربغداد برسانم.

گزارش منابع خبری حاکی از وجود آثار شکنجه بر بدن جلال شرفی است.

کد خبر 19032

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز