سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با آیت‌الله سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق اوضاع منطقه را بررسی کرد.

به گزارش ایرنا علی لاریجانی که در آخرین روز سفر خود به عراق روز سه‌شنبه یازده اردیبهشت وارد نجف اشرف شد پس از دیدار با مرجع شیعیان عراق در جمع خبرنگاران گفت : با آیت‌الله سیستانی اوضاع منطقه و مسایل مربوط به ایران و عراق را مورد بحث و بررسی قرار دادیم .

وی از دیدار خود با آیت الله سیستانی به عنوان یکی از رهبران بزرگ دینی عراق ابراز خرسندی کرد و نقش او را در عراق ارزنده خواند.

خبرنگاری از لاریجانی در خصوص اخبار برخی رسانه‌ها به نقل از وزیر خارجه آمریکا مبنی بر دیدار "کاندولیزا رایس" دراجلاس شرم‌الشیخ با "منوچهر متکی" سوال کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: الزاما هرچه رسانه‌ها می‌گویند صحیح نیست و جمهوری اسلامی ایران هر اقدامی را که مناسب تشخیص دهد انجام می دهد.

لاریجانی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص اتهامهای اخیر آمریکا مبنی بر پشتیبانی و کمک ایران به گروههای تندرو شیعه و سنی در عراق گفت : آمریکا به خوبی می‌داند که چه کسانی از گروههای تندرو حمایت و خودروهای بمبگذاری شده را وارد شهرهای عراق می‌کند.

لاریجانی با هدف دیدار با مراجع عظام نجف و زیارت مرقد مطهر امیر مومنان علی (ع) امروز وارد شهر مقدس نجف اشرف شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان روز یکشنبه گذشته در راس هیاتی برای رایزنی با مسوولان عراقی جهت توسعه همکاریهای دوجانبه و بررسی اوضاع منطقه وارد بغداد شده است.

کد خبر 20953

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز