همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به مصاحبه طراحی شده دولت "بلر" برای نظامیان انگلیسی آزاد شده اظهار داشت

اقدامات نمایشی و تبلیغاتی نمی‌تواند خطای نظامیان انگلیسی در نقض حریم آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و ورود غیرمجاز به حریم سرزمینی ایران را سرپوش گذارد.

به ‌گزارش جمعه شب اداره ‌کل اطلاعات ومطبوعات وزارت امورخارجه، "سید محمد علی حسینی "درخصوص شیوه‌های غیرمنطقی دولت انگلیس تصریح کرد : انتقال بلافاصله تفنگداران به پایگاه نظامی، القاء دستورالعمل‌های دیکته شده و هماهنگی رسانه‌های انگلیسی و آمریکایی درانتشار همزمان کنفرانس مطبوعاتی هدفمند نمی‌تواند خدشه‌ای بر قرائن و مدارک متقن و مستند موجود در نقض حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران از سوی نظامیان انگلیسی وارد کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درخصوص رویکردهای تردید برانگیز دولت انگلیس خاطرنشان ساخت : متاسفیم که دولت آقای بلر بدلیل عدم آگاهی نسبت به مبانی فرهنگ اسلامی و تمدن ایرانی قادر نیست رافت و عطوفت جمهوری اسلامی ایران را نسبت به عفو تخلفات صورت گرفته نظامیان خویش را دریافته و به جای واقع‌بینی و ارج نهادن به تعامل شایسته ماموران جمهوری اسلامی ایران، خط مشی فرار به جلو و توجیه خطاهای نظامیان خویش را برگزیده است.

حسینی یادآور شد : رویه‌های ناشایست دولت بلر در اعمال فشار به نظامیان خویش تازگی نداشته است. در گذشته نیز در نقض‌های قبلی تفنگداران انگلیسی، به رغم اینکه آنها بر تخلفات خویش اعتراف کرده و مدارک آن موجود است، دولت بلر پس از بازگشت نیروهای آن کشور درصدد اخراج آنها بر آمده بود.

سخنگوی وزارت امورخارجه درپایان توصیه کرد که دولت بلر، حاکمیت ملی کشورها و قوانین و مقررات بین‌المللی را محترم شمرده و از تلاش برای قلب حقایق و تحریف واقعیت‌ها در افکار عمومی داخل انگلیس و جهان دست بردارد

کد خبر 18945

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز