همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده نیروی دریایی روسیه در سن پترزبورگ درباره همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای بویژه امنیت آبراه‌های مشترک و بین‌المللی رایزنی کردند.

در دیدار امیر دریادار حبیب‌الله سیاری و آدمیرال ویکتور چیرکوف که در حاشیه برگزاری نمایشگاه دریایی (IMDS 2013 ) انجام شد، دو طرف بر همکاری‌های مشترک در زمینه تأمین امنیت دریای خزر با شرکت کشورهای همسایه این دریا، برگزاری رزمایش‌های مشترک، بازدید ناوهای دو کشور از بنادر یکدیگر و همکاری‌های آموزشی و فنی تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر رایزنی با همتای روسی خود، با همتایان خود از کشورهای آلمان، یونان، لهستان، پاکستان، امارات و کویت ملاقات و درباره مسایل دریایی و همکاری درباره تأمین امنیت آبراه‌های بین‌المللی و مبارزه با دزدان دریایی و تروریسم گفت‌وگو کرد.

بر اساس این گزارش، امیر دریادار سیاری در صدر هیاتی عالیرتبه به دعوت وزیر تجارت و صنایع فدراسیون روسیه برای بازدید از نمایشگاه دریایی 2013 به سن پترزبورگ روسیه سفر کرده است.

نشست با رسانه‌های روسیه و تشریح توانمندی‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بویژه موفقیت‌های این نیرو در برقراری امنیت در آبراه‌های بین‌المللی، مقابله با دزدان دریایی و تروریسم و همچنین بازدید اخیر ناوگروه نیروی دریایی ایران از آستراخان روسیه از دیگر برنامه‌های امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در سفر به روسیه است.

کد خبر 222164
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز