همشهری آنلاین: مدیر اجرایی شرکت روستک (روس تخنولوگی) گفت که مسکو در تلاش است تا تهران را متقاعد کند از شکایتش علیه شرکت دولتی روس آبارون اکسپورت به دلیل لغو قرارداد فروش پدافندهای اس-300 به ایران صرف نظر کند.

اس 300

به گزارش ایسنا، سرگئی چمیزوف، مدیر شرکت روس تخنولوگی روز پنجشنبه در اردن به خبرگزاری نووستی گفت: شکایت در حال بررسی توسط یک دادگاه داوری بین‌المللی در ژنو است و متاسفانه شانس ما برای پیروزی در این پرونده بسیار کم است.

وزارت دفاع ایران و سازمان صنایع هوافضا در آوریل 2011 کیفرخواستی چهار میلیارد دلاری را علیه روس آبارون اکسپورت در یک دادگاه بین المللی داوری در ژنو به دلیل نقض تعهداتش در قرارداد فروش اس-300 به ایران اقامه کردند.

چمیزوف گفت: ما در تلاشیم تا درباره یک راه حل دوستانه با ایران به توافق برسیم اما تا کنون هیچ پیشرفتی در این زمنیه حاصل نشده است.

بر اساس این گزارش، مقامات ایرانی گفته‌اند در صورتی از شکایت‌شان صرف نظر می‌کنند که روسیه به تعهدات قراردادی‌اش در مورد فروش اس- 300 به ایران عمل کند.

چمیزوف از آمریکا به دلیل کمبود حمایتش انتقاد کرد و گفت که واشنگتن فشار سنگینی را بر مسکو برای توقف این قرارداد وارد کرد اما بعد لفاظی ها را تغییر داده و گفت که قطعنامه سازمات ملل به طور خاص اشاره ای به اس-300 ندارد.

وی افزود: آمریکایی ها اکنون موافقند که این یک پدافند دفاعی است و روسیه نباید به تنهایی مسوول نقض این قرار داد باشد.

کد خبر 216741
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز