همشهری آنلایمن: فرمانده نیروی دریایی ارتش در اولین کارگروه تخصصی سند چشم­انداز نیروی دریایی که با حضور نخبگان این نیرو برگزار شد، گفت: ارتقای توان رزمی نیروی دریایی باید متناسب با تهدیدها باشد.

به گزارش ایسنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهارداشت: آگاه‌­ترین و مسلط­‌ترین سامانه­‌ها برای مشخص کردن تغییرات در نیروهای مسلح، خود این نیروها هستند که تغییرات را در سطح جهان می‌بینند.

وی افزود: ما در نیروهای مسلح باید متناسب با تهدید، آموزش ببینیم، ساماندهی کنیم، رزمایش انجام دهیم و تجهیزات فراهم کنیم که در همین راستا تغییرات سایر کشورها را کاملاً رصد می­‌کنیم.

سیاری تغییرات در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را کاملاً مشهود خواند و گفت: نیرو­های مسلح ما به خاطر این­که خط، سر فصل‌ها و جهت­‌گیری­‌های خود را از فرمانده معظم کل قوا می­‌گیرند و در خصوص ارتباط با همه مسائل، آگاه­تر و بهتر از معظم­ له کسی نیست، بنابراین مسیر صحیح را طی می­‌کنند و به همین علت شاهد تغییرات مثبت و ارتقای سطوح نیروهای مسلح در تمامی جوانب هستیم.

وی خطاب به نخبگان نیروی دریایی تصریح کرد: امروز، در حال سپری کردن دورانی هستیم که بایستی سطح هوشیاری و توانمندی‌هایمان را متناسب با تهدیدهای روز افزایش دهیم تا متناسب با سند چشم‌­انداز در سال 1404 به نقطه مطلوب رسیده و کشورمان در تمامی زمینه­‌ها حرف اول را بزند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص حماسه اقتصادی گفت: وظیفه همه است که به دولت کمک کنند و با صرفه­ جویی و مد نظر قراردادن شاخصه­‌های مهم نظیر تعمیر و نگهداری تجهیزات، اماکن، نیروی انسانی و استفاده بهینه از امکانات در این حماسه اقتصادی شرکت کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در نیروی دریایی با توجه به تغییر در حوزه مأموریت و راهبردی شدن آن، کاملاً در ریل چشم­انداز سال 1404 قرار گرفته­‌ایم و با قدرت به سمت اهدافمان پیش می­‌رویم.

کد خبر 221084
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز