همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: رزمایش دریایی ولایت ۹۲ نیمه دوم سال جاری در آب‌های آزاد برگزار می‌شود و یگان‌های مختلف این نیرو اعم از سطحی، زیرسطحی و پروازی در آن شرکت خواهند داشت.

به گزارش فارس، امیر ‌حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه جشنواره سراسری حدیث ارتش که صبح امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: رزمایش دریایی ولایت 92 نیمه دوم سال جاری در آب‌های آزاد برگزار می‌شود که یگان‌های مختلف این نیرو اعم از سطحی، زیرسطحی و پروازی در آن شرکت خواهند داشت، البته زمان دقیق برگزاری آن که به شرایط بستگی دارد، بعدا اعلام می‌شود.

سیاری همچنین درخصوص زمان بهره‌برداری از ناوشکن‌های موشک‌انداز جدید کلاس کمان نیز اعلام کرد که امیدواریم این دستاوردها در سال آینده رونمایی شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره احداث پایگاه‌های جدید این نیرو در پسابندر تصریح کرد: ساخت این پایگاه در راستای اجرای فرامین فرمانده معظم کل قوا مبنی بر توجه به سواحل مکران صورت می‌گیرد و با توجه به اشرافیت سواحل جنوب شرقی کشور بر دریاهای آزاد باید در این سواحل پایگاه‌ها و مناطق بزرگ دریایی باشیم.

وی افزود: از این رو مناطق دریایی جاسک، کنارک، راس میدانی و پایگاه پسابندر، احداث شده است که ماموریت‌های پایگاه‌های دریایی ما در راستای کنترل سرزمینی، گسترش منطقه نظارت در آب های آزاد و حضور در این مناطق برپا شده است.

سیاری در پایان تاکید کرد: حضور نیروی دریایی در سواحل مکران بنا بر تدبیر فرمانده معظم کل قوا باید موجب توسعه این مناطق شود.

کد خبر 227530
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز