همشهری آنلاین: فرمانده نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به رونمایی از دستاوردهای جدید این نیرو در روز سوم خرداد گفت: ناوشکن بایندور پس از تعمیرات اساسی و مجهز شدن به انواع سامانه‌های سلاح، به ناوگان نیروی دریایی ملحق می‌شود.

به گزارش ایرنا، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» روز پنجشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران افزود: الحاق ناوشکن بایندور نشان دهنده توان به روز رسانی تحهیزات توسط نیروی دریایی است.

وی با بیان اینکه این ناوشکن از تجهیزات به روزی مانند موشک، اژدر، توپخانه و سونار و دیگر سامانه‌های اطلاعاتی و ارتباطی بهره می‌برد تصریح کرد: از این پس می توانیم برای انجام ماموریت ها در آبهای آزاد از آن استفاده کنیم.

وی همچنین در باره برگزاری رزمایش مین روبی ارتش طی روزهای گذشته در خلیج فارس گفت: کشورهای استکباری با برگزاری رزمایش مختلف در خلیج فارس امنیت منطقه را به خطر انداخته اند.

دریادار سیاری ادامه داد: در رزمایش اول نیروهای فرامنطقه ای در خلیج فارس اعلام شد که 36 کشور وجود دارند اما بعدا مشخص شد که این تعداد به 6 کشور و در نهایت به 2 کشور آمریکا و انگلستان تقلیل یافته است.

وی افزود: ما این رزمایش ها را رصد می کنیم و مطمئن هستیم که در رزمایش اخیری که اعلام شده برای مین روبی در خلیج فارس با حضور 40 کشور برگزار می شود این تعداد کم خواهد شد و گزارشی از آن به ملت ایران ارایه می گردد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این که برای تامین امنیت منطقه انجام رزمایش‌ها راه حل مناسبی نیست گفت: امنیت منطقه برقرار است و ادعا می کنیم که می توانیم امنیت منطقه را برقرار کنیم.

سیاری افزود: آنچه باعث ناامنی در منطقه شده حضور دیگران است و خروج آنها باعث برقراری امنیت پایدار در منطقه می شود.

وی درباره تجهیزات به کار رفته در رزمایش اخیر نیروی دریایی برای مین روبی در دریاها را ساخت داخل عنوان کرد و اظهار داشت: با توانمندی بالگردیمان و پروازی که به مدت چهارساعت می تواند این بالگرد انجام دهد می توانیم منطقه وسیعی از دریا را مین روبی کنیم.

کد خبر 213392
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز