همشهری آنلاین: وزارت امور خارجه روسیه از اظهارات حسن روحانی، رییس‌جمهور منتخب ملت ایران در یازدهمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری درباره موضوع هسته‌ای استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری "نووستی" به نقل از وزارت امور خارجه روسیه درباره اظهارات حسن روحانی، رییس‌جمهور منتخب ایران در خصوص راه حل‌هایی برای حل مساله هسته‌ای اعلام کرد که این اظهارات در راستای مشابهی با موضع روسیه قرار دارد و روسیه به اجرای آنها امیدوار است.

در بیانیه روز سه شنبه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: روسیه از اظهارنظر روحانی در باره مساله هسته‌یی استقبال می‌کند؛ روسیه با این موضوع موافق است که راه حل نهایی این مساله تنها از طریق به رسمیت شناختن حق مسلم ایران برای بهره برداری صلح آمیز از انرژی اتمی از جمله غنی‌سازی اورانیوم است و در چارچوب آن کنترل مطمئن و همه جانبه آژانس بین المللی انرژی اتمی بر فعالیت‌های هسته‌یی ایران به شرط پایان دادن به تحریم اعمال می‌شود.

حسن روحانی، رییس‌جمهور منتخب ایران در نخستین نشست خبری خود اعلام کرد که ایران آماده است "شفافیت بیشتری (در رابطه با برنامه هسته‌یی) انجام دهد و برای همه دنیا روشن کند که اقدامات جمهوری اسلامی کاملا در چارچوب‌های بین المللی است".

وی همچنین گفت که ایران قصد دارد مذاکرات خود با گروه "1+5" را فعال‌تر کند.

کد خبر 219539

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز