همشهری آنلاین: سفیر روسیه در ایران از آمادگی روسیه برای گسترش همکاری با ایران در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی پس از تحویل نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین لورن جاگاریان در گفتگو با خبرگزاری ریانووستی روسیه گفت: " بهره برداری با ثبات و بی خطر از فاز اول نیروگاه اتمی بوشهر برای ما اولویت مسلم است. سپس چشم انداز گسترش همکاری مورد بحث قرار خواهد گرفت. ضمنا طرف روسی از تعهدات بین المللی پیروی کرده و همچنین منافع اقتصادی خود را دنبال خواهد نمود".

پیشتر "عباس عراقچی" سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت کامل خود ظرف چند هفته آینده بصورت رسمی به جمهوری اسلامی ایران تحویل داده خواهد شد.

سید عباس عراقچی در نشست خبری روز سه شنبه خود در پاسخ به سوالی درباره امضای تفاهم نامه جدید همکاری اتمی بین ایران و روسیه گفت: "بعد از تحویل نیروگاه اتمی بوشهر، مذاکره برای فازهای بعدی این نیروگاه با طرف روسی برگزار خواهد شد".

یادآور می شود نماینده کورپراسیون دولتی "روس اتم" روسیه نیز اعلام کرده بود مذاکرات در خصوص ساخت فازهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر در ایران پس از تحویل فاز اول به سفارش دهنده انجام می شود.

کد خبر 226956

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز