همشهری آنلاین: رئیس نیروگاه اتمی بوشهر گفت: تا دوماه آینده مسئولیت نگه‌داری و ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر از پیمانکار روسی به کارفرمای ایرانی منتقل می‌شود.

به گزارش فارس، حسین درخشنده عصر امروز در َآیین گرامیداشت هفته دولت در نیروگاه اتمی بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: اکنون نیروگاه اتمی بوشهر وارد مرحله عملیاتی برای تولید برق ایمن و مطمئن شده است.

وی با تأکید بر اینکه نیروگاه اتمی بوشهر با روش‌ها و شاخص‌های محاسباتی و عملیاتی، نیروگاه از ماه‌ها قبل برای تولید برق مطمئن فعالیت می‌کند، افزود: نیروگاه اتمی بوشهر با واگذاری مسئولیت آن به کارشناسان ایرانی تا دو ماه آینده وارد مرحله بهره‌برداری صنعتی می‌شود.

درخشنده، دستیابی کارشناسان ایرانی از تجربیات پیمانکاران در جهت نگهداری و بهره‌برداری را موجب مباهات دانست و بیان داشت: این توانمندی که با آموزش‌های عملی و تئوری همراه بود ما را به اهداف تدوین شده نزدیک می‌کند.

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: اکنون کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر موفق به دریافت پروانه بهره‌برداری و کنترل اتاق فرمان از سازمان نظام هسته‌ای کشور شده‌اند که موجب افتخار نظام اسلامی ایران است.

وی، کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر را مالک اصلی این مرکز دانست و اذعان داشت: همه کارکنان و کارشناسان باید خود را صاحب و مالک این تأسیسات بدانند که این مهم احساس مسئولیت کارکنان و کارشناسان نسبت به این مجموعه افزایش می‌دهد.

درخشنده با بیان اینکه این کارکنان پس از کسب تجربه از پیمانکار موفق به دریافت پروانه حفظ، بهره‌برداری و نگه‌داری شده‌اند، تصریح کرد: کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر پس از فراگیری مراحل لازم اکنون می‌توانند کلیدزنی در مرکز کنترل را برعهده بگیرند.

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر همچنین با قدردانی از کارکنان، کارشناسان و مدیران نیروگاه اتمی بوشهر، مراحل انتخاب کارمند و مدیر نمونه را برشمرد و ابراز داشت: انتخاب اشخاص نمونه براساس ضوابط قانونی است که هرساله به یاد دو شهید بزرگوار رجایی و با هنر صورت می‌گیرد.

در این مراسم از کارکنان، کارشناسان و مدیران نمونه تجلیل شد.

کد خبر 228855
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز