همشهری آنلاین: امام جمعه اسلام آباد غرب معتقد است جایگاه معنوی حضرت فاطمه زهرا(س) برای بشر درک شدنی نیست.

fatima

حجت‌الاسلام والمسلمین سید شجاع‌الدین ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، در خصوص شخصیت و جایگاه معنوی حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: جایگاه معنوی حضرت فاطمه (س) به حدی است که در آسمان‌ها ایشان را به نام زهرا به معنای زن درخشان می‌شناسند.

ابطحی با بیان این‌که «حضرت فاطمه (س) دارای القاب بسیاری هستند» تاکید کرد: تعدد اسماء و القاب حضرت فاطمه(س) نشان از عظمت و جایگاه وارسته ایشان دارد.

وی در ادامه در مورد ویژگی‌های شخصیتی و زندگی دنیایی حضرت زهرا(س) گفت: در بیان جایگاه و شخصیت ایشان همین بس که بهترین خانواده جهان بشریت خانواده حضرت زهرا(س) و بهترین انسان‌ها تربیت شده دست ایشان هستند.

امام جمعه اسلام آباد غرب از حضرت زهرا (س) به عنوان مناسب‌ترین الگو برای زنان عالم یاد کرد و افزود: انتخاب ایشان بهترین و کامل‌ترین الگو برای زنان مسلمان است، چرا که حضرت زهرا (س) تنها الگویی است که تمامی کمالات در بهترین شکل آن را دارد و از هرگونه نقصی مبراست.

ابطحی در ادامه در خصوص حضور و نقش فعال حضرت فاطمه زهرا (س) در عرصه‌های مختلف گفت: ایشان در تمامی صحنه‌های سیاسی، اجتماعی و ... روزگار خود حضور فعال داشتند.

وی سپس به مدبر بودن حضرت فاطمه (س) در زندگانی خود اشاره و اظهار کرد: تشییع غریبانه ایشان سبب شد تا صدای این تشییع در تاریخ بپیچد و این نشان از تدبیر آن حضرت است.

کد خبر 208547
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز