همشهری انلاین: وزیر امور خارجه چین در مسکو با سرگئی لاوروف همتای روس خود دیدار کرد.

chinese,russian FMs

دو طرف درخصوص تقویت مشارکت راهبردی بین دو کشور به توافق دست یافتند.

یانگ جیچی در این دیدار خاطرنشان کرد در سال‌های اخیر روابط روسیه - چین رشدی سریع، سالم و بدون نقص و پایدار را براساس رهنمودهای سران دو کشور شاهد بوده است.

وزیرامورخارجه چین گفت اعتماد سیاسی دوجانبه افزایش یافته‌است، همکاری‌های عملی در همه زمینه‌ها فواید و نتایجی را به‌بار آورده است و دو طرف ارتباطات و هماهنگی‌های نزدیک را درخصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی حفظ کرده‌اند.
بنا به گزارش واحد مرکزی خبر ،یانگ جیچی خاطرنشان کرد چین و روسیه به عنوان شرکایی راهبردی فرصت‌هایی را برای توسعه یکدیگر بوجود آورده‌اند.

یانگ جیچی گفت رئیس‌جمهور چین به‌زودی به دعوت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای دیداری رسمی به این کشور سفر خواهد کرد.

دیپلمات ارشد چین خاطرنشان کرد :« به واسطه تلاش‌های مشترک، انتظار می‌رود سفر آتی رئیس‌جمهور چین به روسیه، انگیزه تازه‌ای برای توسعه بیشتر مشارکت جامع راهبردی چین - روسیه ایجاد کند ».

او افزود چین و روسیه باید موافقت‌نامه های مهم حاصل‌شده در دیدارهای سران دو کشور را اجرا کنند و همکاری‌ها در همه زمینه‌ها که برای دو کشور سودمند است را پیش ببرند.

یانگ جیچی گفت درعین‌حال، دو کشور باید هماهنگی‌ها در چارچوب سازمان همکاری‌ شانگهای و گروه بیست را افزایش دهند، از همکاری‌ها و روابط راهبردی نهایت استفاده را ببرند و به توسعه‌ای مشترک برای هدفی برد - برد کمک کنند.

یانگ جیچی همچنین خاطرنشان کرد سران دو کشور در نشست سران بریکس که قرار است طی روزهای بیست و ششم و بیست و هفتم ماه مارس در دربان در آفریقای‌جنوبی برگزار شود، شرکت خواهندکرد.

وی افزود چین آماده است همکاری‌ها را با دیگر کشورهای عضو بریکس از جمله برزیل، روسیه، هند و آفریقای‌جنوبی تقویت و به صلح، توسعه و ثبات در جهان کمک کند.

لاوروف به نوبه خود گفت مشارکت راهبردی چین - روسیه روند رشدی با ثبات داشته است.

او افزود دو طرف همچنین دیدگاه‌های مشترکی درخصوص مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی دارند. لاوروف خاطر نشان کرد پوتین برای سفر آتی رئیس جمهور چین به روسیه اهمیت فراوانی قائل است.

وزیرامورخارجه روسیه همچنین گفت روسیه با چین برای برگزاری مجموعه‌ای از رویدادهای دو جانبه سطح بالا امسال، همکاری خواهد کرد و هماهنگی‌های دو جانبه و همکاری‌های راهبردی را در چارچوب سازمان همکاری شانگهای، بریکس و گروه بیست تقویت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از مسکو، یانگ جیچی به دعوت لاوروف به مسکو سفر کرده است. وزیر امور خارجه چین در این سفر همچنین با پوتین دیدار کرد و دو طرف در این دیدار متعهد شدند به تقویت همکاری‌های دو جانبه کمک کنند.

کد خبر 202595
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز