همشهری آنلاین: یک شرکت معروف کشتی سازی در چین نسخه برابر اصل کشتی مشهور تایتانیک را می‌سازد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، شرکت کشتی‌سازی «جین لینگ» چین این کشتی را در مدت سه سال برای کلایو پالمر(Clive  Palmer ) میلیاردر معروف استرالیایی خواهد ساخت و از نظر ساختار بسیار نزدیک به کشتی آر ام اس تایتانیک است که در زمان خود بزرگترین کشتی مسافربری جهان به شمار می‌آمد.

رئیس شرکت جین لینگ ماموریت شرکتش را در این قرار داد بسیار دشوار خواند ولی گفت:‌ «با وجود دشواری کار تجربه 60 ساله شرکت در کنار داشتن شرکایی ممتاز سبب می‌شود تا با اطمینان بگویم این ماموریت در یک دوره سه ساله انجام خواهد شد».

در سال 2012 که صدمین سال غرق شدن کشتی تایتانیک بود کلایو پالمر اعلام کرد دوست دارد مالک نسخه برابر اصل این کشتی با عنوان تایتانیک 2 باشد. پیش‌بینی می‌شود تایتانیک 2 در سال 2016 به آب انداخته شود.

این کشتی در اولین ماموریت همان مسیر لندن به نیویورک را که در سال 1912 کشتی تایتانیک طی کرد و در برخورد باکوه یخ در اقیانوس اطلس غرق شد، طی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری «اخبار العالم»‌ ترکیه، تان ون جیان، مدیر یکی از شرکت‌های پالمر در آسیا به عنوان نماینده این میلیاردر استرالیایی در گفتگو با شرکت جین لینگ چین و ناظر بر مراحل ساخت تایتانیک 2 است، می‌گوید:‌ «‌با توجه به اهمیت امنیت در عصر حاضر، کشتی تایتانیک 2 از نظر ساختار دقیقا مشابه با تایتانیک اصلی خواهد بود اما به مدرن‌ترین فناوری دریایی و بهترین خدمات عصر حاضر مجهز می‌شود».

وی افزود:‌ «اگر چه اروپا در صنعت کشتی سازی در جهان پیشگام است اما من به توانایی شرکت‌های چینی اعتماد دارم ضمن اینکه ساخت این کشتی فرصتی برای چین است تا خود را در بازار جهانی کشتی سازی معرفی کند».

بر اساس این طرح کشتی تایتانیک 2 مثل تایتانیک اصل دارای نه طبقه و 840 اتاق است و توانایی حمل 900 خدمه و 2400 مسافر را خواهد داشت.

کد خبر 202166
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز