همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه با تاکید بر لزوم تشریک مساعی در حل مسایل جهانی، یکجانبه گرایی در مناسبات بین المللی را غیرقابل قبول خواند.

به گزارش ایرنا، پوتین روز چهارشنبه در جمع نمایندگان پارلمان روسیه که مقام های ارشد روس و شخصیت های مذهبی و اجتماعی این کشور نیز حضور داشتند،گفت:روسیه از رویکرد گروهی در مناسبات بین المللی حمایت می کند.

وی با بیان این که نظام تک قطبی جهان دیگر وجود ندارد، افزود: دیگر هیچکس از نظام تک قطبی سخنی نمی گوید و چنین نظامی وجود ندارد.

رییس جمهوری روسیه اضافه کرد:درحال حاضر نظام چند قطبی بر جهان حاکم است که در آن قدرت های بزرگ شرکت دارند.

پوتین در ادامه سخنان خود بر لزوم توسعه روابط روسیه با کشورهای جامعه همسود به عنوان اولویت سیاست خارجی کشورش تاکید کرد و گفت: این روند همگرایی موضوعی طبیعی است و در نقاط دیگر جهان هم شاهد آن هستیم.

وی به عنوان مثال به همگرایی در شمال قاره آمریکا میان کانادا و ایالات متحده آمریکا اشاره کرد.

رییس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنانش به تشدید رقابت ها در سطح جهانی میان کشورهای مختلف اشاره و اضافه کرد: رقابت های شدید نه فقط بر سر منابع انرژی همچون نفت و گاز جریان دارد بلکه درباره منابع انسانی هم صورت می گیرد.

وی در این رابطه برضرورت توجه به توسعه فناوریهای پیشرفته در روسیه و اتکای اقتصاد این کشور به فناوریهای پیشرفته و توسعه و رشد صنعتی تاکید و آن را راه مطمئن برای پیشرفت کشورش عنوان کرد.

پوتین با بیان این که روسیه باید جایگاه خود را در عرصه بین المللی حفظ و تقویت کند، گفت: روسیه باید سیاست خارجی خود را طوری بنا کند تا مورد توجه همسایگان و شرکای خود درجامعه بین المللی قرار گیرد.

وی افزود:این هدف بسیار مهمی است زیرا که به اقتصاد، فرهنگ، علوم و آموزش و پرورش مربوط می شود.

به گفته وی، چنین سیاستی ، دیپلماسی و نیروی نظامی روسیه را هم در بر می گیرد.

کد خبر 194190
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز