همشهری آنلاین: سرمای شدید در روسیه در 10 روز اخیر 123 قربانی گرفت و بیش از یکهزار و 700 نفر بر اثر شدت سرما و برودت هوا در این کشور مصدوم شدند.

سرمای شدید در روسیه بیش از 120 قربانی گرفت

به گزارش ایرنا، خبرگزاری ریانووستی روز سه شنبه به نقل از یک مقام پزشکی این کشور اعلام کرد: از آغاز فصل سرمای شدید در 10 روز اخیر تعداد سرمازدگان به شدت افزایش یافته است و بیش از یکهزار و 700 نفر مصدوم شده اند که از این تعداد حدود 833 نفر در بیمارستان بستری شدند.

بر پایه این گزارش، تنها در شبانه روز گذشته در روسیه 345 نفر سرمازده شده اند که شش نفر از آنها جان سپردند و 201 نفر هم روانه بیمارستان شدند.

گزارش حاکی است: از اواسط ماه دسامبر جاری سرمای شدیدی مناطق مختلف روسیه را فرا گرفته است به طوری که در مناطق سیبری و خاور دور این کشور از جمله استانهای ماگادان، تومسک و نووسیبیرسک درجه برودت سرما تا 50 درجه سانتیگراد زیر صفر کاهش یافته است.

رسانه های خبری روسیه از بروز مشکلات در گرمارسانی در برخی از این مناطق خبر می دهند بطوری که در حال حاضر حدود یکهزار نفر در خانه های فاقد هرگونه وسیله گرمایشی زندگی می کنند.

به گزارش کانال تلویزیونی ˈروسیه-24ˈ جمهوری تووا در منطقه سیبری از جمله این مناطق است و تلاش ها برای مرمت سیستم گرمارسانی در این منطقه ادامه دارد.

در مسکو و مناطق مرکزی روسیه درجه برودت سرما در روزهای اخیر تا 30 درجه سانتیگراد کاهش یافت. درجه برودت سرما در مسکو در حال حاضر 15 درجه زیر صفر گزارش شده است.

در منطقه جنوب روسیه نیز که تاثیر سرما خفیف تر می باشد، مسایلی برای مردم ایجاد شده است که از آن جمله مسدود شدن بزرگراه قفقاز می باشد که روسیه را به اوستیای جنوبی و گرجستان متصل می کند.

در حال حاضر دهها خودرو در این بزرگراه در انتظار باز شدن جاده هستند.

پیش بینی سازمان هواشناسی روسیه حاکی از کاهش سرما در مناطق مختلف این کشور در روزهای آینده است.

کد خبر 195647
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز