همشهری آنلاین: مجلس دوما روسیه قصد دارد هفته جاری طرح قانونی تحریم ها را علیه آمریکایی هایی که متهم به نقض حقوق شهروندان روسیه هستند، مورد بررسی قرار دهد.

بررسی طرح اعمال تحریم علیه آمریکایی ها در مجلس روسیه

به گزارش خبرگزاری ریا نووستی، این طرح تحریم‌ها علیه افرادی را در نظر می‌گیرد که در نقض حقوق کودکان روسی به فرزندی سپرده به خانواده‌های آمریکایی مقصر هستند.

 مجلس سنای آمریکا 6 دسامبر (16 آذر) با 92 رای موافق و 4 رای مخالف، طرح قانونی تحریم ها علیه افراد جزو "لیست ماگنیتسکی" را به تصویب رساند. وزارت امور خارجه روسیه تصویب این سند را اقدامی غیر دوستانه و تحریک آمیز نامید که "در همکاری دو جانبه روسیه و آمریکا تاثیر منفی خواهد گذاشت و مسئولیت این امر به طور کامل بر عهده آمریکا است".

تصویب "قانون ماگنیتسکی" در مجلس سنا با انتقاد شدید مجلس دومای روسیه روبرو شده که مساله انجام اقدامات جوابیه را هم در سطح قانونی و هم در سطح سیاسی خارجی مورد بررسی قرار می دهد.

"سرگی ماگنیتسکی" مشاور صندوق سرمایه گذاری "Hermitage Capital Management" که متهم به امتناع از پرداخت مالیات بود، 16 نوامبر 2009 در بازداشتگاه موقت "بوتیرکا" مسکو در گذشت و مرگ وی دارای بازتاب وسیع اجتماعی بود.

دادستانی کل روسیه اعلام کرده بود "سرگی ماگنیتسگی" به دلیل نارسایی قلبی در گذشت اما مدافعان حقوق بشر مساله نرساندن کمک پزشکی بموقع به وی را مطرح نمودند.

آمریکا علیه افراد مقصر در مرگ ماگنیتسکی تحریم‌هایی را برقرار کرده و در این رابطه باصطلاح "لیست ماگنیتسکی" را تهیه کرده است.

کد خبر 194057
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز