همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت خارجه روسیه در تفسیر سخنان هیلاری کلینتون که از روسیه بخاطر سستی در حل بحران سوریه انتقاد کرده، گفت: این خود آمریکاست که با هر پیشنهاد مسکو مخالفت کرده و «چوب لای چرخ» اجرای توافقات ژنو می‌گذارد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه امروز پنج شنبه در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد که اظهارات "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص سستی و عدم فعالیت روسیه برای حل و فصل مناقشه در سوریه، در حقیقت تلاش برای وارونه نشان دادن اوضاع است.

لوکاشوویچ در تفسیر سخنان اخیر کلینتون در این خصوص که ظاهرا مقامات مسکو نمی‌خواهند در مورد سوریه گامی به جلو بردارند، گفت: این نخستین بار نیست که چنین اظهارات نادرست و پیش داورانه‌ای از زبان مقامات آمریکایی در مورد موضع گیری روسیه در قبال اوضاع سوریه شنیده می‌شود. این مسئله در خصوص سخنان اخیر خانم کلینتون هم صادق است. چنین اظهاراتی در حقیت وارونه نشان دادن واقعیت است.

به گفته این دیپلمات بلندپایه، پیشنهادات روسیه برای حل و فصل اوضاع در سوریه همواره با مخالفت شدید شرکای غربی ما، و در وهله نخست آمریکا روبرو شده است.

وی افزود: با توجه به این مسئله بطور منطقی این سئوال پیش می‌آید که واقعا چه کسی در واقع «چوب لای چرخ می‌گذارد» و مانع از اجرای توافقات ژنو برای حل بحران در سوریه شده است.

لوکاشوویچ یادآور شد: یکی از پیشنهادات روسیه تایید توافقات گروه اقدام در ژنو در خصوص سوریه در شورای امنیت سازمان ملل با به رای گذاشتن این توافقات بود که برخی کشورهای عضو این شورا با این مسئله مخالفت کردند. پیش از آن نیز روسیه ابتکارعمل برگزاری نشست «گروه اقدام» در نیویورک در سطح نمایندگان دائم کشورها در سازمان ملل را مطرح کرده بود که آن هم با مخالفت غربی‌ها مواجه شد.

هیلاری کلینتون که قرار است روز جمعه سمت خویش را به "جان کری" تحویل دهد، در آخرین اظهارات رسمی خود در مقام وزیر امور خارجه آمریکا به انتقاد از مواضع روسیه در قبال حل بحران سوریه پرداخته و این کشور را به عدم فعالیت و سستی در حل این مسئله متهم کرد.

کد خبر 199657
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز